سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   14:04:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در اولین نشست از سلسله نشست های فاطمی تبیین شد: 

خودخواهی و عدم ایثار والدین؛ عامل اصلی کاهش فرزند

  • خلاصه :کارشناس مسائل خانواده گفت: خودخواهی بعضی از والدین و عدم روحیه ایثار در آنها باعث می شود که نسبت به تنها بودن فرند خود توجهی نداشته و به امور رفاهی خود بپردازند، زیرا آوردن فرزند را سبب اختلال در آسایش خود می دانند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام مهدی هادی «کارشناس و مشاور در امور مسائل خانواده» در اولین نشست از سلسله نشست های فاطمی که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، بر اهمیت مطالعه در زمینه های عوامل مؤثر در موضوع فرزندآوری و تربیت فرزند اشاره کرد و با بیان ضرورت های اجتماعی و خانوادگی موضوع فرزندآوری، اظهار داشت: افزایش جمعیت علاوه بر اینکه در جوان بودن سن افراد کشور به طور مستقیم تاثیرگذار است، در حوزه خانواده نیز می تواند نقش مهمی را در بالا بردن سطح کیفی و افزایش حس رضایت و خوشبختی در والدین بگذارد.

وی گفت: در علوم روانشناسی ثابت شده است که افرادی می توانند احساس رضایت و خوشبختی داشته باشند که فردی "مولّد" باشند و فرزندآوری مصداق بارز این امر است.

کارشناس خانواده با اشاره به آموزه های دینی تصریح کرد: در چند دهه اخیر بحث "فردگرایی" و "عدم ایثار" به صورت کاملاً مشهود در کشور ملموس شده است؛ این دو خصیصه به طور قطع در مقابل آموزه های دینی می باشد، دینی که اصل در آن "جمع گرا" بودن و ایثار و بخشش به اطرافیان را آموزش می دهد.

حجت الاسلام هادی اظهار داشت: خودخواهی بعضی از والدین و عدم روحیه ایثار در آنها باعث می شود که نسبت به تنها بودن فرند خود توجهی نداشته و به امور رفاهی خود بپردازند، زیرا آوردن فرزند دوم را سبب اختلال در آسایش خود می دانند.

وی افزود: فن و تکنیک "نه گفتن" در جامعه با موضوع اعتیاد آغاز شد اما حد و مرزی برای آن تعیین نگردید؛ در روابط خانوادگی و اجتماعی به صورت ناصحیح با این موضوع برخورد می شود. دین اسلام با داشتن روایات متعدد در خصوص "قضای حاجات مؤمن" و پاداشی که بر آن مترتب خواهد بود، ما را نسبت به عدم تفاوت در خواسته ها و نیازهای مومنین هشدار می دهد.

حجت الاسلام هادی در ادامه بر اهمیت توجه به عوامل مؤثر در امر فرزندآوری تصریح کرد: موضوع فرزندآوری و توجه به عوامل موثر و آمادگی های معنوی - مذهبی، جسمانی، روانشناختی، اجتماعی و اقتصادی از نکات کلیدی بوده و به والدین توصیه می شود که قبل از هر اقدامی برای فرزندآوری به این نکات توجه داشته باشند.

وی، آموزه های اسلامی را اصلی ترین منبع برای ایجاد یک زندگی شاد و سالم دانست و خاطرنشان کرد: استخراج دستورات دینی در حوزه آمادگی های مختلف در خصوص موضوع فرزندآوری و انتشار آن در قالب های تأثیرگذار برای مخاطب، وظیفه اصلی مبلغان می باشد. 

گفتنی است در این نشست با توجه به استقبال مبلغان در سراسر کشور، به صورت مستقیم و برخط از طریق تلویزیون اینترنتی بلاغ پخش شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما