شنبه 1 ارديبهشت 1403   15:56:23

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد:

ضرورت گره خوردن حوزه های تبلیغ و پژوهش

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که حوزه تعامل تبلیغ و پژوهش واکاوی منابع انسانی خود تبلیغ است، گفت: برای تهیه مدل های تبلیغی، ما خیلی وقت ها کارهایی را انجام می دهیم ولی دانشش را برای عرضه به دیگران نداریم لذا روی تجارب مبلغین باید کار شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در نشست علمی «رابطه متقابل تبلیغ و پژوهش» که در سالن رضوان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم دو مرتبه به گفتن قول درست سفارش می کند که این دو آیه در کتاب آسمانی به نوعی نشان دهنده اهمیت پژوهش می باشد.

وی گفت: ما وقتی که در خصوص نسبت بین پژوهش و تبلیغ سخن می گوییم، یعنی سخن گفتن از دو سامانه مختلف که به نوعی با هم در ارتباط هستند و همدیگر را تکمیل می کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر تبلیغ را به معنای پیام به مخاطب تعریف کنیم، طبیعتاً پژوهش رصد مسائل و واکاوی موضوع و مراجعه به منابع و... است، بنابراین نباید بگوییم که بخش پژوهش تولیدکننده مواد می باشد و بخش تبلیغ مصرف می کند، که این تصوری نادرست است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ و پژوهش یک داد و ستد منطقی را ایجاد می کنند، افزود: این تعریف که پژوهش تولید کننده است و حوزه تبلیغ صرفاً مصرف کننده، تعریفی درست نیست، زیرا حوزه پژوهش و تبلیغ به نوعی به هم وابسته هستند و مکمل یکدیگر می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: بر همین اساس به نظر می رسد که خدماتی که در واقع تبلیغ و پژوهش به هم داشته باشند، می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی گفت: زمانی فعالین پژوهش ما فارغ از درگیری ها می نشینند و بحث می کنند، و زمانی هم هست که اطلاعاتی که از پژوهش بیرون می آید، تأثیرگذار است، لذا اگر حوزه تبلیغ و حوزه پژوهش به هم گره بخورند، می توانند چنین منافعی داشته باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه تعامل تبلیغ و پژوهش را واکاوی منابع انسانی برای تهیه مدل های تبلیغی دانست و افزود: بسیاری از اوقات کارهایی را انجام می دهیم ولی دانشش را برای عرضه به دیگران نداریم لذا باید روی تجارب مبلغین کار شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما