جمعه 31 فروردين 1403   00:56:10

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی؛

جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» برگزار شد

  • خلاصه :جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری میز تخصصی تعمیق ایمان و باورهای دینی و با حضور محمدمهدی احمدی فراز «نویسنده این کتاب» برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» با حضور محمدمهدی احمدی فراز نویسنده این کتاب و با نقد و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین رضا مهکام «استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه» در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، احمدی فراز «نویسنده کتاب دعا و سلامت» در خصوص محتوای کتاب مطالبی را برای حاضرین و افرادی که به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند، بیان کرد و اظهار داشت: فرآیند شکل گیری بحث دعا و سلامت حدود ۲۰ سال است که در حوزه دعا به صورت میان رشته ای و تجارب بالینی نظری صورت پذیرفته است.

وی گفت: اولین کتاب منتشر شده در این زمینه کتاب «صحیفه سجادیه با اشارت به بهداشت روان» بوده که محتوای آن ناظر به نگاه های روانشناختی به مضامین دعا، یک نگاه حداقلی می باشد.

نویسنده کتاب «دعا و سلامت» تصریح کرد: با توجه به نیاز اجرایی شدن آموزه های دینی در زمینه دعا و سلامت انسان، و با ورودی که به فضای بیمارستان ها داشتیم، به سؤالات مکرر افراد بیمار و همراهان آنان از قبیل «چرا من بیمار شدم؟»، «چرا خدا من را بیمار کرد؟»، «اگر خدا عادل و مهربان است چرا بندگانش را به بیماری و مریضی دچار می کند؟» و...، مواجه شدیم، لذا تصمیم گرفتیم که کتاب «دعا و سلامت» را منتشر کنیم.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین مهکام ضمن تقدیر از انتشار کتاب مذکور و بیان نقاط مثبت آن به ارائه نکاتی در خصوص ضرورت تغییر در بخشی از محتوای کتاب "دعا و سلامت" پرداخت و اظهار داشت: از ویژگی های این کتاب می توان به بیان روان که موجب فهم ساده مخاطب می شود و همچنین تلاش های انجام شده جهت تعدد و گستره مباحث محتوایی و دقت بالای نویسنده اشاره نمود.

وی گفت: نقد کتاب امر بسیار مهمی است که کمک شایانی به نویسنده در راستای تکمیل و رشد محتوای کتاب می نماید.

استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این کتاب با توجه به اینکه به عنوان درسنامه از آن نام برده شده است، باید مشخص شود که برای چه گروهی و چه مخاطبی می باشد؛ همچنین این کتاب به لحاظ شکلی، ساختار درسنامه را دارد ولی از لحاظ محتوایی مطالب آن برای بعضی از مخاطبین نا مفهوم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در فصل اول این کتاب به "اهداف دعا" اشاره گردیده و مطالبی ذکر شده است که جای خالی عنوان "دعا روشی برای یادگیری سبک زندگی و مسائل روانشناسی و تربیتی" مشهود می باشد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما