شنبه 1 ارديبهشت 1403   13:52:53

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی دفتر تبلیغات اسلامی:

فقه و اخلاق، مقدمات هدایت و سعادت انسان می باشد

  • خلاصه :رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فقه و اخلاق متشکل از قوانینی هستند که از ناحیه خداوند متعال برای هدایت و سعادت انسان وضع شده است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده در جلسه هم اندیشی رابطه فقه و اخلاق با موضوع «امکان سنجی مدیریت فقهی اخلاق محور» که به همت اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن شیخ طوسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: فقه و اخلاق متشکل از قوانینی هستند که از ناحیه خداوند متعال برای هدایت و سعادت انسان وضع شده است و این دو علم مکمل یکدیگر می باشند، زیرا بدون تصفیه و اصلاح درون، اصلاح برون امکان پذیر نمی باشد.

وی گفت: مقید بودن به آموزه های اخلاقی که مبتنی بر فقه است در کنار احکام فقهی، ضمانت اجرایی را ترک محرمات و عمل به واجبات که خواسته فقه می باشد را هموار می سازد و در جهت تامین سعادت بشر توأمان طی مسیر می نمایند. می بینیم که به لحاظ موضوع، غرض و غایت در کنار هم می باشند چون موضوع در هر دو علم (فقه و اخلاق) مربوط به اعمال انسان و فرض در هر دو تامین سعادت انسان است.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تعمیق ایمان و باورهای دینی تنها با عمل به فقه و عبادات میسر نخواهد بود، زیرا آلایش عمل به ریا و نبود قصد قربت که بر اساس فقه جنبه الزامی دارد، راه به جایی نمی رساند، بنابراین، در سنجش اعمال و رفتار انسان عنایت ویژه به پالایش باور مکلف و تخلق وی باید به صفات الهی و عمل به فرائض و ترک محرمات بر مبنای فقه اخلاق محور باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما