پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   20:41:08

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

بزرگترین دستاورد انقلاب، ایجاد گفتمان ایستادگی و معنویت است

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تمام پیشرفت‌هایی که انقلاب داشته است، برگرفته از قدرت معنایی جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در مراسم زیارت عاشورا که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بیت امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آیه « قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏» اظهار داشت: این آیه از مبانی فکری امام خمینی(ره) است که هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی به انسان جهت می دهد.

وی افزود: خداوند در این آیه می فرماید که من یک موعظه بیشتر برای شما ندارم و آن این است که قیام و قعودتان و هر کاری که انجام می دهید، چه کارهای فردی و چه کارهای جمعی باید برای خداوند باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که این آیه مستولی بر سراسر زندگی امام خمینی(ره) بود تصریح کرد: مراجعی که همتراز امام راحل بودند، همه یک مدرسه علمیه، بیمارستان و یا خیریه‌ای به نام خود داشتند ولی تنها مرجعی که با تمام بسط یدی که داشتند و بیشترین وجوهات در اختیارشان قرار می گرفت ولی هیچ جایی در قم نمی بینیم که به نامش باشد، امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان این که امام(ره) هم به خودش و هم به دیگران می خواست یاد بدهد که فقط به خاطر خدا قیام کنید، افزود: هیچ جا ما نمی بینیم که امام(ره) برای خودش یک مدرسه و مسجدی را ساخته باشد که شائبه این را داشته باشد که امام خمینی(ره) به دنبال مطرح کردن اسم خود است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد گفت: در کار کارمندی خود اگر امضایی می کنیم و یا کاری انجام می دهیم، اگر به خاطر خدا باشد، خدا قبول می‌کند و انسان را بالا می برد و انسان ماندگار می شود.

وی آیه بعدی که در زندگی امام خمینی(ره) تبلور دارد را آیه «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُم‏» و آیه «إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ‏ لَكُم‏» دانست و گفت: امام سراسر زندگی اش نصرت و یاری خدا است و خدا هم علاوه بر نصرت غیبی، با یاران فداکاری که در کنار امام قرار داد، امام را یاری کردند و مقام معظم رهبری یکی از آن یارانی بودند که هنوز هم وقتی از امام حرف می‌زنند، انگار از یک منبع نورانیت و معنویت سخن می گویند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: عظمت روحی امام خمینی(ره) از این بود که ایشان خود را ساخته بود و ناصر دین خدا بود و خدا هم ناصرش بود؛ وقتی امام راحل را به ترکیه تبعید کردند و یک اتاق کوچک به امام(ره) دادند، امام به خاطر این که مبادا کسی گمان کند که لحظه ای از حکومت طاغوتی تقاضا دارد و یا تبعید تأثیری در ایشان داشته است، حتی پرده اتاق خود را هم کنار نزدند.

وی افزود: اگر انسان خدا را یاری کند و خدا انسان را یاری کند، هیچ قدرتی نمی تواند بر انسان غالب شود و ما وظیفه داریم که نعمت انقلاب را برای فرزندان خود بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با بیان این که تمام دنیا به دنبال این است که بگوید جمهوری اسلامی مانع پیشرفت بوده، در حالی که دستاوردهای مادی اش در هیچ جای دنیا نظیر ندارد، گفت: در کتاب «انقلاب 40 ساله» که به تازگی در مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده، پیشرفت هایی که در اوج تحریم ها داشتیم را بیان کرده است.

وی تصریح کرد: تمام پیشرفت هایی که انقلاب داشته است، برگرفته از قدرت معنایی جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که ایجاد گفتمان ایستادگی در برابر ظلم، ستم و نفاق کرده است.

معاون فرهنگی  و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز کرد: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران، ایجاد گفتمان ایستادگی، معنویت و مقابله با ظلم، زور و ستم است که حضرت زهرا(س) پایه اش را گذاشت و نوری در مدینه تاریکِ آن زمان تابید و اگر انقلاب حضرت زهرا(س) نبود، شاید امروز انقلاب اسلامی نبود.

وی اظهار داشت: یکی از متقن ترین ادله تشیع این روایت است که «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه» و حضرت زهرا(س) زمانی از دنیا رفت که امام خود را شناخته بودند و تأکید داشتند که امامت ظاهری و باطنی از امیرالمؤمنین(ع) است و بر دشمنان امام خود شورید و قیام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به مشکلات زیادی که در جامعه وجود دارد حرکت کلی این انقلاب را به سمت پیشرفت و تعالی دانست و افزود: این که مقام معظم رهبری بر دستاوردهای انقلاب تأکید دارند، به خاطر این دستاوردها است و می گویند من نسبت به آینده امیدوارم زیرا این انقلاب در همان مسیر قیام اباعبد الله(ع) حرکت می کند.

معاون فرهنگی  و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به مقام محدثه بودن حضرت زهرا(س) که جبرئیل به خدمت ایشان می‌آمد و با ایشان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: امام می فرمایند جبرئیل می‌گفت و حضرت زهرا(س) می شنید و امیرالمؤمنین(ع) ثبت می کرد و چه بسا انقلاب ما هم از جمله اتفاقاتی بوده که در صحیفه حضرت زهرا(س) نوشته شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما