پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:29:30

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

امروز باید درصدد تربیت مبلغان فعال در عرصه بین الملل باشیم / برای رسیدن به پیشرفت باید واقع بین بود

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ابتهاج و رضایت از وضع موجود مانع از واقع بینی می شود، بر ضرورت تربیت مبلغان فعال در عرصه بین الملل تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار مسؤولان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، با اشاره به اینکه امسال در آستانه یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم هستیم، اظهار داشت: این موضوع ما را بر آن می دارد تا نگاهی به گذشته و دستاوردهای خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید با نگاه به یکصد سال گذشته، نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم، گفت: با آغاز سده پانزدهم باید درصدد این باشیم تا نقش حوزه و روحانیت در مواجهه با آسیب ها و چالش ها را بررسی کنیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تغییر و تحولات فرهنگی جهان، بر ضرورت زمان شناسی و وضعیت شناسی از سوی حوزه علمیه تأکید و تصریح کرد: امروز وضعیت فرهنگی جهان بسیار تغییر کرده است و این موضوع می طلبد که حوزه های علمیه برای مواجهه با این چالش ها برنامه ریزی دقیقی داشته باشد تا به یک حوزه پیشرو در جهان پیش رو تبدیل گردد.

وی افزود: برای پیشرفت باید واقع بین بوده و هیچگاه نسبت به وضع موجود راضی و قانع نباشیم؛ متأسفانه یکی از آسیب هایی که ما در این زمینه با آن مواجه هستیم، مسأله ابتهاج و از خود راضی بودن است که ما را از واقع بینی دور می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر ضرورت دوراندیشی و افق بینی در حوزه علمیه، اظهار داشت: افق را ندیدن سبب گم شدن انسان در عصر و زمانه می شود؛ امروز انتظار تاریخی که از حوزه می رود، این است که دور اندیش باشد و دور اندیشانه برنامه ریزی کند.

وی گفت: جلسه اولی که رهبر معظم انقلاب برای دفتر تبلیغات اسلامی از بنده دعوت کردند، فرمودند «اگر حوزه بخواهد حوزه مطلوبی شود، به موتورهای پیشران نیاز دارد و یکی از موتورها دفتر تبلیغات است؛ شما برای این موضوع اقدام کنید و کارها را پیش ببرید، شاید بعداً دیگران با شما همراه شوند و کارتان را پرحجم‌تر انجام دهند، واگر همراهی شد؛ شما کار خودتان را کرده‌اید».

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان اینکه امروز باید درصدد تربیت مبلغان فعال در عرصه بین الملل باشیم، به ظرفیت های نخبگانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در زمینه تبلیغ بین الملل اشاره و خاطرنشان کرد: ما در این زمینه آمادگی همکاری و همراهی با مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه را داریم؛ امروز حوزه علمیه باید فعالان عرصه بین الملل را دریابد و زمینه های فعالیت را برای آنها تسهیل کند.

*تقویت جایگاه «بین الملل» در اسناد بالادستی حوزه / وجود 70 تشکل طلاب در عرصه بین المللی
حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از ساختار مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه پرداخت و اظهار داشت: ارتباطات بین المللی، ارتباط با سایر نهادها و اطلاع رسانی از جمله فعالیت های ما در این مرکز است.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای ارتقای سطح رسانه حوزه، از تقویت رویکرد بین المللی حوزه خبر داد و گفت: ما در عرصه بین الملل برای خود کارویژه هایی را در نظر گرفته ایم که توجه به زباندانان و مهارت افزایی آنها از جمله این کارویژه ها است.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه از وجود 70 تشکل طلاب در عرصه بین المللی خبر داد و تصریح کرد: ما در همه استان ها رابط بین المللی داریم و درصدد راه اندازی برنامه هایی برای آشنایی طلاب با مباحث بین الملل هستیم و بدین منظور یک سیر مطالعاتی را از سطوح مقدماتی تا پیشرفته پایه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در همه اسناد بالادستی حوزه سعی کرده ایم جایگاه بین الملل را تقویت کنیم، بر لزوم فراهم سازی زیرساخت های لازم برای این امر تأکید کرد و افزود: علی رغم همه کارهایی که تا کنون صورت گرفته است، باید گفت که در آغاز راه هستیم و از ظرفیت های خوبی که داریم، باید نهایت استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به اینکه درصدد فعال سازی مراکز بین المللی هستیم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بدنه حوزه را با مباحث بین الملل بیش از پیش آشنا سازیم؛ امروز ظرفیت های خوبی داریم که می توانند در عرصه بین الملل فعالیت داشته باشند و بسیاری از اساتید هستند که شاید زبان دان نباشند، اما در راستای تولید محتوا می توانند بسیار فعال بوده و به ما کمک کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما