جمعه 10 فروردين 1403   12:20:00

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

هشدار نسبت به معماری شهر، پاساژها و تبلیغات شهری در قم/ ضرورت خلاقیت و ابتکار در نهی از منکر

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نهی از منکر نیازمند خلاقیت و ابتکار است گفت: منظور ما از اصلاح فرهنگ عفاف و حجاب صرفا به تذکر لسانی محدود نمی شود، بلکه باید معماری شهر، پاساژها، تبلیغات شهری و... همه در کنار هم و با هم تغییر کند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد در همایش تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر که در ساختمان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به فعالان عرصه تذکر لسانی گفت: قرآن کریم در جاهای مختلف سیره تبلیغی و فعالیت های اجتماعی پیامبر(ص) را برای ما ترسیم می کند. 
وی افزود: یکی از جامع ترین این آیات که پیامبر(ص) را برای ما به تصویر می کشد، آیه ۱۲۸ سوره توبه می باشد و خداوند در این آیه می فرماید که«لَقَد جاءَكُم رَسولٌ مِن أَنفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءوفٌ رَحيمٌ» ( به یقین، رسولى از خود شما بسویتان آمد که رنجهاى شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است). 
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: از این صفاتی که خداوند در مورد پیامبر(ص) نقل کرده معلوم است که ایشان نسبت به همه مردم این گونه بوده اند اما طبق همین آیه، پیامبر(ص) که نسبت به هدایت همه انسان ها حریص است، نسبت به مؤمنین رأفت و رحمت خاص دارد.
وی ادامه داد: این خصوصیات پیامبر(ص) برای من و شما راه را روشن می کند و همین قدر که احساس کنید یک صفت مشترک بین ما و رسول خدا وجود دارد و ما هدایت مردم زمان مان را دوست داریم یک ارزش والاست و امیدواریم که خداوند این علاقه به اصلاح جامعه و مردم را به عنوان یک حسنه از ما بپذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد مسأله عفاف را فراتر از تذکر لسانی خواند و اظهار داشت: مسأله سیما و منظر شهر، اعم از ظاهر مغازه ها و اسامی آن ها ، تبلیغات شهری و سایر موارد ظاهری در شهر باید اصلاح شود و مقام معظم رهبری از همین رو دفتر تبلیغات اسلامی را موظف به کار جدی در این حوزه کرده است. 
وی بیان داشت: منظور ما از اصلاح فرهنگ عفاف و حجاب صرفا به تذکر لسانی محدود نمی شود، بلکه باید معماری شهر، پاساژها، تبلیغات شهری و... همه در کنار هم و با هم تغییر کند و بنده این نکات را به شهردار و استاندار قم گفتم و تأکید کردم که مطالبه مقام معظم رهبری در جلسه ای که با دفتر تبلیغات اسلامی داشتند، بیشتر بر مباحث حاکمیتی بود.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: متأسفانه آنقدر که معماری هایی مانند معماری رومی در سطح قم به چشم می خورد، معماری اسلامی وجود ندارد و در کنار مطالبات حاکمیتی مقام معظم رهبری در حوزه عفاف و حجاب، بخشی از مطالبات ایشان نیز مردمی هستند که شما در حال تلاش در این زمینه هستید.
وی خلاقیت در نهی از منکر را ضروری خواند و عنوان کرد: به عنوان تذکر باید خدمت شما عرض کنم که در حوزه عفاف و حجاب و تذکر لسانی، با توجه به تغییر گویش ها، نگرش ها و انگیزه ها، مجبور به استفاده از راه های مختلف در نهی از منکر هستیم. 
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اضافه کرد: باید با ادبیات متناسب با هر نسل، نهی از منکر کرد و دست به خلاقیت زدن در این مسیر، در به هدف رساندن ما بسیار مؤثر خواهد بود. 
وی خاطرنشان کرد: گاهی با اسم بردن از عذاب و آتش برای فرد خطاکار او را نهی می کنیم و گاهی با خلاقیتی مانند این که از این تعبیر استفاده کنیم که خانمی که با آرایش بیرون می آید، علاوه بر تخلف های شرعی و قانونی، چه بسا باعث ایجاد تزلزل در خانواده دیگری بشود.

علاقه مندان جهت مشاهده گزارش تصویری همایش تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر می توانند به سایت بلاغ مراجعه و یا اینجا کلیک نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما