جمعه 31 فروردين 1403   04:09:36

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور؛

یازدهمین همایش «خورشید ولایت» برگزار شد

  • خلاصه :یازدهمین همایش «خورشید ولایت» با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، یازدهمین همایش «خورشید ولایت» با حضور ائمه جمعه اهل سنت و تشیع و فرمانداران و مسئولین و همچنین مردم ولایی شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان و بخش بزمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی «امام جمعه شهرستان ایرانشهر» با توجه به نزدیک شدن به اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت:امروزه شهید حاج قاسم سلیمانی اسم رمز برانگیختگی وسیع مقاومت در دنیای اسلام است، این شهید عزیز هم در حیات و هم در شهادت استکبار را شکست داد.

وی گفت: همایش «خورشید ولایت» دارای فرصت‌هایی فراوانی است که مسئولین و مردم باید به این نکات موجود در مراسم توجه کنند که مهم‌ترین آن فرصت خدمتگذاری با تأثیر مقام معظم رهبری بوده که یادآوری می کند.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری زمان طولانی در شهرستان ایرانشهر حضور نداشتند اما ولو در این مدت کوتاه توانستند یاد و خاطره شان را در ذهن مردم این مرز و بوم ماندگار کنند.

وی افزود: ایشان در زمان سیل، محوریت ارائه خدمات به مردم را بر عهده گرفتند و این مورد یکی از مسائل بارزی است که ما باید به عنوان خدمتگذار مردم یاد بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین بزمانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همیشه مردم ساکن سیستان و بلوچستان را مورد لطف و عنایت خود قرار داده و فرمودند در زمان پهلوی به این قشر بی‌اعتنایی شده بود، اما مسئولین و مدیران بدانند که محل جایگاه ایشان مکان تکریم مردم و سیستان و بلوچستان مظهر وحدت امت اسلامی است که این مسئله باید الگویی برجسته برای امت اسلامی باشد که برادران شیعه و سنی با اتحاد کنار هم زندگی می کنند.

در ادامه این همایش، مولوی عبدالصمد کریمزایی «امام جمعه اهل سنت» با بیان این که ولایت‌ فقیه ستون اصلی خیمه انقلاب و مظهر وحدت ملی ملت شریف ایران است، گفت: ولایت فقیه، عامل کانونی سلامت و سعادت ملت شریف ایران و میراث ارزشمند قانون اساسی جمهوری اسلامی و به حق میراث گران‌قدر انقلاب اسلامی ایران است که باید با همه وجود، این اصل و ارزش بزرگ را پاسداری نمود.

وی گفت: ملت شریف ایران با تنوع‌های فرهنگی، قومی و زبانی، سرمایه مهم برای حفاظت از تمامیت جمهوری اسلامی ایران، سلامت و تعالی جامعه و ارتقاء جایگاه ملت شریف ایران است؛ در واقع، قانون اساسی منشور و پیمان ماندگار ملت شریف جمهوری اسلامی ایران است که محصول نگاه مردم‌سالاری در ایران بوده است.

امام جمعه اهل سنت تصریح کرد: امروز هم به وحدت و اتحاد و امید برای موفقیت نیاز داریم و ما تردیدی نداریم تا روزی که جمهوریت و اسلامیت هست، ملت ما در برابر همه توطئه ها پیروز خواهد شد.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین خراسانی نژاد «دبیر قرارگاه فرهنگی سیستان و بلوچستان»، برگزاری این همایش را نشانگر دلدادگی مردم ایرانشهر به مقام معظم رهبری دانست و گفت: مقام معظم رهبری علمدار جبهه حق علیه باطل و حامی مستضعفان جهان است.

وی خاطرنشان کرد: تنها چیزی که می‌تواند باعث شکست توطئه‌های دشمنان علیه مسلمانان شود، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است.

در پایان این همایش پیام آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان نیز قرائت شد.

شایان ذکر است در پایان سید موسی سجادی و مولوی عبدالغنی دامنی از خاطرات دوران تبعید مقام معظم رهبری در ایرانشهر بیان نمودند و همچنین قطعه شعری در وصف مقام معظم رهبری توسط شاعر سپاهیان سروده شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما