جمعه 10 فروردين 1403   04:20:19

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور؛

نشست هم اندیشی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار شد

  • خلاصه :با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور، اولین نشست هم اندیشی طلاب حوزه علمیه امام علی(ع) ایرانشهر پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، این نشست با ارائه محمود دولت کردستانی «مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان» ویژه طلاب خواهر و برادر شهرستان ایرانشهر در محل حوزه امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد.

در این نشست، دولت کردستانی به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش جوانان در این سند و چشم انداز پرداخت و بر ضرورت مطالعه و تبیین مفاهیم آن تأکید کرد.

وی گفت: در سند و چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان تنها قشری می باشند که رهبر انقلاب بیشترین توصیه ها را به آنان داشته است لذا آغاز و پایان این سند با جوانان می باشد.

مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جوانان و تمدن سازی ضرورت آینده انقلاب است و جان مایه بیانیه رهبر انقلاب، توجه به جوانان برای تمدن سازی بوده است؛ لذا راهبرد رهبری در چهل سالگی و توقع بلوغ و طی مسیر رشد و کمال، یکی از مسائل قابل توجه در گام دوم انقلاب است.

وی به انقلابی ماندن حوزه ها اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه باید نیروهای انقلابی تربیت نمایند لذا اگر حوزه ها به دنبال تربیت طلاب انقلابی نباشند، در آینده نظام اسلامی با مشکل مواجه خواهد شد؛ پس طلاب، روحانیون و حوزه های علیمه باید بیشترین مطالعه را در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند زیرا مقام معظم رهبری در این سند صراط مستقیم را به همه نشان داده اند.

دولت کردستانی با بیان اینکه مبدا انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه بود و یک مرجع تقلید که مورد قبول امت اسلامی بود، انقلاب را رهبری کرد، اظهار داشت: با نگاهی به موفیقت های کسب شده که بسیاری به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب طی شد، می توان در چهل سال دوم بسیاری از کاستی های موجود را با بسیج تمام ظرفیت ها و امکانات در راستای تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی جبران کرد. 

وی، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت دانست و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان تنها انقلاب دینی بین انقلاب های موجود در جهان، توانست نظم نوینی را در جامعه حاکم سازد و تغییرات اساسی و بنیادینی را در حوزه های مختلف رقم بزند، پس طبیعی است که با توجه به ماهیت دینی و شیعی انقلاب اسلامی، یکی از حوزه های بسیار مهمی که مورد توجه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته و حتی هدف گذاری و برنامه‌ریزی معطوف به آینده بر اساس آن شکل گرفت، آموزه های مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) باشد.

مدیرکل صدا وسیمای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به فرموده امام خمینی(ره) یكی از ابعاد مهم زمینه‌سازی برای تشكیل حكومت جهانی مهدوی، محافظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و تلاش در جهت تداوم آن تا عصر ظهور است و ما با برداشتن گام انقلاب اسلامی، قدم در این مسیر گذاشته ایم و تا تحقق تمدن اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری راه های زیادی داریم که این مسیر و راه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج ارزش‌های انقلاب‌ اسلامی، توجه به نسل جوان و خانواده از اساسی‌ترین موضوع‌هایی است که باید روحانیان و طلاب برای تحقق آن تلاش کنند؛ لذا روحانیان و طلاب از فرصت منابر و محافل دینی برای تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در راستای اجرای گام دوم انقلاب استفاده نمایند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما