به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، این دوره با هدف ارتقای مهارتهای مبلغان مستقر در مدارس متوسطه دوم شهر تهران برگزار گردید و شرکتکنندگان با مباحث تخصصی مرتبط با تیمسازی در فضای مجازی و شیوههای تعامل مؤثر با نوجوانان آشنا شدند.
در بخش نخست برنامه، حجتالاسلام والمسلمین حاجیانی، مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی، به تشریح اصول و روشهای ساخت تیم در فضای مجازی پرداخت و نکاتی درباره ضرورت کار گروهی و مدیریت فعالیتهای مجازی ارائه کرد.
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث، درباره ویژگیهای ارتباط مؤثر با نوجوان و راهکارهای تعامل سازنده از منظر روانشناسی تربیتی سخن گفت. ارائههای وی با استقبال شرکتکنندگان همراه بود.
در بخش پایانی جلسه، حجتالاسلام والمسلمین موسوی، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش شهر تهران، بر اهمیت حضور هدفمند و اثرگذار مبلغان در مدارس تأکید کرد و برکات این حضور را برای نظام تعلیم و تربیت بسیار قابل توجه دانست. همچنین در ادامه نشست، پرسش و پاسخ با حضور وی و حجتالاسلام فجری، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران، درباره روند اجرای طرح برگزار شد.
این دوره با هدف ارتقای مهارتهای عملی و ارتباطی مبلغان در مواجهه با فضای مجازی و نسل نوجوان برگزار شد و مسئولان ذیربط بر تداوم چنین برنامههایی برای تقویت فعالیتهای تربیتی در مدارس تأکید کردند.