جمعه 10 فروردين 1403   03:23:06

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت:

تدوین و تولید نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب»

  • خلاصه :مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تدوین و تولید نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» با 160 مدخل اصلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده در گفت و گویی از تدوین و تولید نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» خبر داد و اظهار داشت: با توجه به  این که یکی از رسالت‌های این گروه، تهیه و تدوین فرهنگ نامه‌های تخصصی می‌باشد، با هدف دسترسی سریع و آسان محققان و پژوهشگران به اطلاعات مورد نیاز قرآنی، تهیه و تدوین فرهنگنامه قرآنی مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خویش قرار داده است.

وی گفت: با توجه به این که همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دهه فجر ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد، گروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف دسترسی سریع و آسان محققانی که قصد تدوین مقاله را برای این همایش دارند، موضوعات و مداخل قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب را در قالب یک نرم افزار قرآنی تهیه و ارائه نموده است.

مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره ویژگی این فرهنگنامه تصریح کرد: این پروژه که برگرفته از جامع‌ترین معجم معنایی قرآنی است، دارای ۱۳۰ مدخل اصلی و بیش از ۵۰۰۰ عنوان فرعی می‌باشد که موضوع به صورت الفبایی ارائه شده است.

وی افزود: بعضی از مداخل اصلی این فرهنگنامه عبارت از آزادی، استقلال، امنیت، ایثار، اخوت، بصیرت، پیروزی، پیشرفت، تقوا، تمدن، رشد، شجاعت، شهادت، صبر، صداقت، عمران، قدرت، کشاورزی، کفران، گذشت، مبارزه، مشورت، نعمت و هدایت است.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده اظهار داشت: علاوه بر این فرهنگ‌نامه، نرم افزار موبایلی بیش از 14 فرهنگنامه و دانشنامه تخصصی نیز با همکاری این گروه و اداره فناوری و فرآوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و در سایت بازار ارائه شد.

وی گفت: عناوین این فرهنگنامه عبارت از فرهنگنامه و دانش نامه تخصصی امنیت و سیاست، پیشرفت، اخلاق، معنویت، خانواده، مدیریت، هنر، کلام اسلامی، مطالعات اجتماعی و تمدنی، محیط زیست، جهاد و شهادت، تاریخ و اعلام و فقه و حقوق است.

مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دریافت نرم‌افزار این فرهنگ نامه های تخصصی از سایت بازار به نشانی www.cafebazaar.ir به صورت رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که در صورت تأمین بودجه، این فرهنگنامه با بیش از ۱۰۰۰ صفحه در قالب مکتوب منتشر شود.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما