تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
دوره تربیت مربی اقتصادی کودک و نوجوان
1398/3/29 چهارشنبه عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان مطرح کرد؛ لزوم معرفی الگوی درست زندگی اقتصادی به کودکان و نوجوانان طغیانی گفت: تربیت اقتصادی کودک و نوجوان حوزه مهمی است که تاکنون مورد غفلت واقع شده ولی با پرداختن به آن می توان الگوی زندگی اقتصادی درستی را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، مهدی طغیانی در گفت و گویی در حاشیه دوره تربیت مربی اقتصادی کودک و نوجوان ویژه طلاب و مبلغان برگزار شده بود، هدف از برگزاری دوره تربیت اقتصادی کودک و نوجوان را تقویت ارتقاء بینش اقتصادی این گروه از جامعه دانست و گفت: یکی از زمینه هایی که طول آن به مبلغ علاقه‌مند بودند به آن بپردازند و کمتر امکان آن فراهم بوده است حوزه تربیت اقتصادی کودک و نوجوانان می باشد.

وی تصریح کرد: حوزه تربیت اقتصادی مجموعه از عناصر بینش، گرایش و رفتاری است که در تصمیم گیری اقتصادی به کودک و نوجوان کمک می کند تا بتواند با الگوی صحیح و علمی در زندگی اقتصادی موفق باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در این دوره بینش اقتصادی با تأکید بر سن نوجوانی و کودکی آموزش داده می‌شود اظهار داشت: درسنامه هایی علمی این دوره در دانشگاه اصفهان تدوین شده است و مجموعه اقتصاد دان کوچک، اقتصاد دانان نوجوان و اقتصادیار نوجوان به عنوان مبنا به طلبه هآموزشا  داده می شود تا آنان نیز در دوره های تربیت کودک و نوجوان از آن بهره ببرند.

وی اقتصاد زندگی و نگرش کلی افراد به حوزه اقتصادی اجتماعی را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در این دوره مجموعه ای از ابزارهای متناسب با سن که هر کدام مفاهیم اقتصادی و مالی را برای مخاطب آموزش می دهد به مبلغان آموزش داده می شود که شامل سرفصل هایی همچون پس انداز، سرمایه‌گذاری، بازار، قناعت، کار، شغل و درآمد می باشد.

طغیانی این استقبال را ناشی از مغفول ماندن چنین حوزه مهمی و نپرداختن به آن در دوران گذشته دانست و ابراز داشت: دوره تربیت اقتصادی کودک و نوجوان به صورت پایلوت در برخی از مدارس استان اصفهان نیز اجرا شده است که بازخورد آن نیز مثبت بوده است و در ادامه این دوره در دفتر تبلیغات اسلامی نیز آموزش داده می شود.

وی افزود: اداره آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، دوره آموزشی تربیت اقتصادی کودک و نوجوان را ویژه مبلغان طرح تابستان سال جاری برگزار می کند که این دوره در راستای نام گذاری سال به عنوان «رونق تولید» که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است، برگزار می شود.

این دوره با همت اداره آموزش های کاربردی و با همکاری اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و بنیاد خیریه المهدی(عجل الله تعالی فرجه) از روز یک شنبه 26 خرداد ماه 1398 به مدت سه روز در محل این دفتر برگزار شد.


مشاهده در خبرگزاری شبستان
 


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 419
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما