تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
گروه فرهنگی تبلیغی تسنیم
1398/3/18 شنبه دین و اعتقادات عامل حل مشکلات خانواده است مشکلات اقتصادی امروز باعث تأثیرگذاری بر اعتقادات مردم شده و ریشه بسیاری از اختلافات، مشکلات و از هم گسستگی خانواده‌ها، ضعف در اعتقاد است، اما می توان مشکلات پیش‌آمده را با ورود به زمینه باورها و اعتقادات حل کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، طرح مباحث کلامی و مشاوره در زمینه‌های گوناگون زندگی و اجتماعی مبتنی بر اعتقادات اسلام ناب، موضوعاتی است که در جامعه امروز کمی مغفول مانده و به نظر می‌رسد یکی از نیازهای اساسی مردم این روزگار، همین مباحث است همان‌طوری که برگزاری برنامه‌های بر این مبنا، مورد استقبال خانواده‌ها و جوانان هم قرار می‌گیرد.

البته قالب برنامه و همچنین گستردگی موضوعات و تعداد اجراها نیز از مباحث مهم است، به‌نوعی کمیت و کیفیت کار بسیار اهمیت دارد و نیاز به خلاقیت و نوآوری در کنار حضور کارشناسان و مشاوران بسیار به چشم می‌آید.

رفته‌رفته فعالان فرهنگی و دینی به اهمیت حضور بی‌واسطه بین اقشار مختلف مردم و گفت‌وگو با آن‌ها پی برده و در قالب فعالیت‌های گوناگون به نقش مبلغی خود می‌پردازند چراکه معتقد هستیم دین مبین اسلام برای آباد ساختن دنیا و آخرت بشریت است.

در همین راستا به سراغ یکی از گروه‌های تبلیغی استان اصفهان رفته‌ایم که چندسالی است در زمینه عقاید و کلام اسلامی و همچنین مباحث خانواده فعالیت می‌کند.


مشاوره در پارک ساحلی

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی قورتانی درخصوص حضور گروه‌های مختلف تبلیغی در استان اصفهان اظهار داشت: گروه‌های مختلفی در سطح استان وجود دارد که در زمینه‌های اعتقادی و مشاوره به فعالیت مشغول هستند و گروه تسنیم یکی از این گروه‌ها است که در ماه مبارک رمضان امسال در پارک ساحلی زرین‌شهر به فعالیت مشغول بود.

حضور بین مردم مخصوصاً در مکان‌های تفریحی و برنامه‌های شادی عمومی، اهمیت و تأثیر ویژه‌ای دارد و می‌تواند فتح بابی برای ارتباط متقابل حوزه‌های علمیه و جامعه باشد.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی تسنیم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: در این پارک 20 شب برنامه برگزار شد که 7 شب آن برعهده گروه تسنیم بوده و اساتید مختلف در حوزه‌های متعددی ازجمله پاسخ‌گویی به سؤالات دینی و شبهات اعتقادی حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت کارشناس، کلام و عقاید است اما در هر عرصه‌ای که نیاز باشد، پاسخگو خواهند بود به‌طور مثال یکی از حوزه‌هایی که بسیار مورد استقبال بوده و سؤال پرسیده می‌شد، حوزه خانواده است به‌طوری‌که استقبال مردم از این برنامه و حضور کارشناسان بسیار قابل‌توجه بوده و بعضاً درخواست‌های مردمی داشته‌ایم که برخی از کارشناسان مجدداً حضور پیدا کنند.

اعتقادات هر فرد، سازنده شخصیت، دنیا و آخرت او خواهد بود و این اعتقادات به‌شرط این‌که از سرچشمه‌ای زلال جاری شده باشد، می‌تواند حلال مشکلات انسان شود.


حل مشکلات خانواده‌ها با ورود به مبحث اعتقادات

وی در تشریح چگونگی فعالیت این گروه افزود: سخنرانی کارشناسی به‌صورت عمومی است و اصولاً مباحثی که دغدغه عمومی هست مطرح می‌شود، برای مثال در حوزه خانواده معتقد هستیم، اعتقاد و باورهای مردم، سبب بروز و یا رفع بسیاری از مشکلات است، به‌طور واضح‌تر اینکه مشکلات پیش‌آمده را با ورود به زمینه باورها حل می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قورتانی با اشاره به سابقه فعالیت گروه تبلیغی تسنیم ابراز داشت: این کار حدود 4 سال و در مناسبت‌های مختلف‌ها در حال انجام است و هدف ما این است که در کنار فعالیت‌های گسترده‌ای که در حوزه کودک و خانواده انجام می‌شود، به حوزه اعتقادی هم پرداخته شود چراکه جای خالی آن واقعاً احساس می‌شود.

روایات فراوانی از اهل‌بیت(علیهم السلام) در مذمت فقر مادی رسیده و طبعاً یکی از ریشه‌های فساد، ظلم، گناه، ناامنی و مشکلات خانواده‌ها در جامعه، فقر مادی افراد است همان‌طوری که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند «فقر، انسان را در آستانه کفر قرار می‌دهد»

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی تسنیم بابیان برخی مشکلات موجود در این مسیر افزود: از طرف دیگر، مشکلات اقتصادی امروز باعث تأثیرگذاری بر اعتقادات مردم شده و ریشه بسیاری از اختلافات، مشکلات و از هم گسستگی خانواده‌ها، ضعف در اعتقاد است که به همین منظور از کارشناسان آموزش‌دیده و فعال در این زمینه دعوت کرده‌ایم تا این گروه بتواند با قوت به فعالیت بپردازد.

وی در پایان گفت: سال گذشته در حدود 500 مدرسه مقطع دبیرستان حضور پیداکرده و بحث‌هایی پیرامون حوزه اعتقادی داشتیم و درواقع این گروه در طول سال و مقاطع مختلف سنی در سطح استان در حال فعالیت هستند.


حضور کم‌رنگ روحانیت بین مردم و مشکلاتشان

به نظر می‌رسد علی‌رغم فعالیت‌های خوب سال‌های اخیر، نهادها و سازمان‌های متولی دین و فرهنگ، اعم از حوزه‌های علمیه، وزارت ارشاد و... از تمام ظرفیت و توان خود بهره نمی‌برند و آن‌طور که بایدوشاید، بین مردم و مشکلات جامعه حضور ندارد.

متاسفانه تبلیغات سو دشمنان و البته کم‌کاری مسؤولان و فعالان این عرصه باعث شده قشری از جامعه به دین و مذهب نگاهی سکولار داشته و حد کارکرد آن را صرفاً در چارچوب مسجد و حسینیه ببینند.

در روزگاری که غالب مدارس و دانشگاه‌ها، تقریباً هیچ قدمی در جهت آموزش‌وپرورش نسلی مؤمن، انقلابی و کارآمد برنمی‌دارد و شاید بتوان گفت کتاب‌ها و شیوه درسی موجود، هیچ نقشی در رفع شبهات و پاسخ سؤالات جوان و نوجوان ما ندارد، این فعالیت‌ها می‌توانند فرزندان ما را فعالیت‌هایی این‌چنین به‌شدت نیاز روز جامعه و مردم است.


مشاهده در خبرگزاری فارس


 








 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 540
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما