تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
کارگاه آشنایی با منابع الکترونیک و پایگاه های اطلاعاتی ویژه طلاب و مبلغان
1398/2/3 سه‌شنبه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار کرد؛ کارگاه آشنایی با منابع الکترونیک و پایگاه های اطلاعاتی ویژه طلاب خواهر رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در این کارگاه، پایگاه های اطلاعاتی و منابع الکترونیک در محیط وب، سامانه ها و پرتال های مدیریت دانش و همچنین روش های پیشرفته و هدفمند در موتورهای جستجو جهت نیل به اهداف پژوهشی و تحقیقاتی تبیین شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، احمد خیری گفت: معمولاً جستجو و کاوش های معمول در فضای وب، اطلاعات و داده های درهم و بعضاکاذب در اختیار می گذارد اما با استفاده از شیوه های نوین و ترفند ها، سریعتر می توان به منابع نمایه شده و نتایج دلخواه دست پیدا کرد.

وی اظهار داشت افزود: در این کارگاه سعی شد طلاب با آشنایی با روش های نوین تحقیق در منابع الکترونیک بتوانند با سهولت اطلاعات دست اول و قابل استناد درخواستی را  با جستجویی روان تر و سریعتر بازیابی کنند.

رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: پیشرفت و توسعه تحقیق و پژوهش زمانی میسر است و اتفاق می افتد که ما نقشه پژوهش را مسلط باشیم تا دچار اطلاعات کاذب نشویم.

وی گفت: در این کارگاه، طلاب پس از آشنایی و اهمیت نقش کلید واژها در تحقیق و پژوهش علاوه بر معرفی پایگاه تزاروس  ،سه گروه از خدمات اطلاع رسانی فضای وب بررسی شامل گروه کتابخانه های مجازی و دیجیتال،  گروه دوم پرتال های نشریات تخصصی وگروه سوم ویکی ها و درگاه های مرجع دانش تبیین شد.

خیری با بیان این که گوگل اسکالر موضوع دیگری بود که در این کارگاه برای علاقه مندان تبیین شد، اذعان داشت: گوگل اسکالر یا همان گوگل محقق امکانی تخصصی است که گوگل در اختیار محققین قرار داده است در این فضا، گوگل منابع معتبر علمی و پژوهشی را عرضه می کند که اصالت آنها توسط مراجع علمی مورد تایید می باشد.

وی گفت: در نهایت پرتال هایی که بر مبنای اشاعه گزینش اطلاعات فعالیت می کنند اشاره شد علاوه بر این استفاده از پایگاه ایران داک جهت  آگاهی از پیشینه پژوهش و همانند جویی موضوع مورد نظر در راستای تدوین پایان نامه و همچنین وب سایت های کتابخانه های مجازی و پرتال جامع نشریات توضییح داده شد.



 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 524
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما