نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی با حضور موسسه امام رضا علیه السلام از 17 الی 22 دی ماه در مجتمع امام خمینی ره (گلزار شهدای قم) برگزار می شود

•    به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، با حضور موسسه امام رضا علیه السلام، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی با عنوان «مشکات» روز یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و استاندار قم و دیگر مدیران واحدهای پژوهشی و آموزشی و جمعی از اساتید و فرهیختگان حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم افتتاح شد. این نمایشگاه تا روز جمعه 22 دی ماه برگزار خواهد شد.
•    موسسه امام رضا علیه السلام، در این نمایشگاه دارای غرفه بوده و دستاوردهای علمی خود اعم از جمله پایان نامه های منتخب، مجله تخصصی اسلام پژوهان و کتب منتشر شده توسط اساتید، فارغ التحصیلان و دانش پژوهان موسسه را به نمایش گذارده است.  
آیت الله اعرافی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام افتتاح شد با اشاره به ضرورت تحقیق و پژوهش و تولید علم در حوزه های علمیه کشور، بیان کرد: انتظاری که از حوزه های علمیه می رود آن است که مناهج و روش‌های تحقیق و پژوهش در آن از ارحجیت برخوردار باشد، یعنی خروجی آن اسناد الی الله بدهد و با سعادت دنیا و آخرت مردم پیوند بخورد.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که تحقیقات حوزوی باید ناظر به نیازهای جهان پیرامون به ویژه انقلاب و نظام اسلامی باشد، اضافه کرد: حوزه علمیه جامع حوزه ای است که هم به تحقیقات سنتی توجه کند و هم چشم گشوده‌ای به نیازهای معاصر داشته باشد. ایشان همچنین ضمن اشاره به ضرورت پاسخگویی به شبهات و مسائل جدید گفت: با توجه به اشتیاق جامعه جهانی به شنیدن پیام اسلام و معارف اهل بیت (علیهم السلام)، ارائه آثار دینی با زبان‌های زنده بین‌المللی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.  
در ادامه آیت الله اعرافی ضمن دیدار از غرفه موسسه امام رضا علیه السلام در این نمایشگاه با آثار و محصولات علمی این موسسه آشنا شد و برای دست اندرکاران این موسسه آرزوی توفیق کرد. در این دیدار حجت السلام میرزاپور، سرپرست معاونت پژوهش موسسه ضمن عرض خیر مقدم، درباره محصولات موسسه توضیحاتی ارائه نمود. همچنین در این نمایشگاه، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش و حجت الاسلام والمسلین عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه و جمعی از پژوهشگران، اساتید و طلاب محقق در دیدار از غرفه موسسه، در جریان محصولات و فعالیتهای موسسه قرار گرفتند. این نمایشگاه تا روز جمعه 22 دی ماه برگزار خواهد بود.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما