مدیر گروه تبلیغ موسسه امام رضا (ع) : در نشست علمی چیستی و چرایی دانش تبلیغ در مؤسسه امام رضا(علیه السلام): مدعیان نخبگی در حوزه علمیه نباید وارد شدن به صحنه جهاد فرهنگی – تبلیغی را مشروط به بسترسازی مسئولین بدانند و منتظر اقدام آنها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر در نشست علمی چیستی و چرایی دانش تبلیغ در مؤسسه امام رضا(علیه السلام):

مدعیان نخبگی در حوزه علمیه نباید وارد شدن به صحنه جهاد فرهنگی تبلیغی را مشروط به بسترسازی مسئولین بدانند و منتظر اقدام آنها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر گفت: متاسفانه بیشتر طلاب حوزه های علمیه نسبت به ضرورت رشته تبلیغ توجه ندارند و نسبت به تبلیغ سطحی نگر برخورد می کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) حجت الاسلام والمسلمین غفاری فرد در نشست علمی چیستی و چرایی دانش تبلیغ که در سالن همایش های این موسسه برگزار  شد، با اشاره به جایگاه والای تبلیغ، در سخنانی اظهار کرد: از انجایی که اصل مسیر تبلیغ بر مبنای سلوک الی الله است و هر کدام از این سلوک بر مبنای آزمایش استوار است، آزمایش مبلغین بر صبوری و دانشمند بودن و خدایی فکر کردن است.

وی با بیان اینکه ملاک حرف زدن یا حرف نزدن  مبلغ نباید غیر از خدا باشد، تصریح کرد: یکی از بزرگترین بحران رهبران و عالمان اجتماعی نحوه محاسبه است، بی مهابا و بی جا حرف زدن بد است ولی از ترس حرف نزدن از همه این ها بدتر است.

استاد موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات برخی از مبلغان و روحانیون ترس از حرف زدن است، افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود فرمود که شهید صفوی فوران آتش در جوانی به جان من انداخت و این به خاطر این بود که هدف نواب برای خدا و انگیزه اش فقط برای خدا بود.

وی ادامه داد: اینکه در زمان کنونی همه ما میترسیم و میگوییم چه می شود، باید توجه داشته باشیم که اگر با خدا باشیم و به خدا توکل کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر با بیان اینکه برخی از طلبه ها فکر میکنند همین که لباس طلبگی به تن کردن و عمامه بسر گذاشتند تبلیغ را بلدند، تصریح کرد: متاسفانه این طلبه ها تا  در زمینه تلبیغ تجربه کسب می کنند، دیگر به تبلیغ نمی روند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر طلاب به رشته تبلیغ اهتمام ندارند، اظهار کرد: برخی از طلبه ها فکر می کنند همین که وارد حوزه شدند، تبلیغ و تاریخ را بلدند ولی اینگونه نیست، در استفاده بهینه از زمان و در کوتاه ترین زمان پیام رساندن به مخاطب با مشکلاتی مواجه هستیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه شیوه احکام و روضه خواندن موضوعی نیست  که در بحث روزمره حوزه یاد بگیریم، بیان کرد: یک روحانی بایستی با واژه های قرآنی آشنا لازم را داشته باشد، برخی فکر می کنند تا میگویند تبلیغ یعنی شیوه منبر بلکه در تبلیغ بیش از 60 درصد  محتوای ویژه تبلیغ است و بیش از 30 درصد روش است.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر طلاب به رشته تبلیغ، گفت: ما با چند چالش در حوزه مواجه هستیم، عدم استفاده بهینه از وقت و زمان، بطور مثال دروس حوزه در ایام فاطمیه تعطیل است ولی چند نفر از ما طلبه ها در این فرصت به تبلیغ رفتیم یا اگر نرفتیم چند نفر کار علمی را انجام دادیم در حالی که بیش از سی هزار طلبه فعال در حال تحصیل در حوزه علمیه قم داریم

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر با بیان اینکه چرا تبلیغ را دست کم می گیریم و به فکر استفاده از فضاهای جدید برای تبلیغ نیستیم، افزود: ما در صد سال اخیر هرچه توفیق داشتیم برای نواوری ها بوده است، ما از خیلی از فرصت ها و زمینه هایی که در اختیار داریم استفاده نمی کنیم، طلبه ها باید به توانمندی های خود تکیه کنند . با نوآوری از فرصت های رسانه ای، فضاهای نوین تبلیغی فراهم کنند.

ایشان در پایان افزود؛ مسئولین محترم موظف به بسترسازی برای خدمت رسانی فرهنگی طلاب به مردم هستند اما مدعیان نخبگی در حوزه علمیه نباید وارد شدن به صحنه جهاد فرهنگی تبلیغی را مشروط به بسترسازی مسئولین بدانند و منتظر اقدام آنها باشند.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما