استاد حوزه علمیه قم : برخی شجاعت را با درشت گویی اشتباه می گیرند حجت الاسلام والمسلمین عرفان استاد حوزه علمیه قم در همایش بشیران جوان که روز دوشنبه در نمازخانه ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد،گفت :شجاعت به معنی توهین کردن و بد سخن گفتن نیست. برخی شجاعت را با درشت گویی و تمسخر دیگران اشتباه می گیرند.
به گزارش خبرنگار حجت الاسلام والمسلمین عرفان استاد حوزه علمیه قم در همایش بشیران جوان که روز دوشنبه در نمازخانه ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد،با اشاره به آیه 39 سوره احزاب،معیارهای اخلاق در تبلیغ از نظر قرآن را برشمرد.
وی اولین شاخصه اخلاقی در تبلیغ را شجاعت عنوان کرد و گفت: نترسیدن از قدرتهای غیر الهی و جریانهای مخالف حق از آثار تقواست و آنچه سبب ترس می شود وابستگی به دنیا و مزایای آن است.
حجت الاسلام والمسلمین عرفان افزود :شجاعت به معنی توهین کردن و بد سخن گفتن نیست. برخی شجاعت را با درشت گویی و تمسخر دیگران اشتباه می گیرند.
وی دومین شاخصه را لینت و نرمی در سخن و رفتار دانست و بیان کرد: نرمی در گفتار و رفتار منافاتی با شجاعت ندارد. این فرموده قرآن است که خدا به حضرت موسی می فرماید اذْهَبَا إِلَىٰ فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَىٰ فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّیِّنًا لَّعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشَىٰ.
استاد برجسته حوزه علمیه قم آخرین شاخصه اخلاق در تبلیغ را سعه صدر عنوان کرد و گفت: سعه صدر یعنی داشتن ظرفیت درونی در عرصه های مختلف بخصوص در عرصه تبلیغ. این اولین تقاضای حضرت موسی در مقام نبوت از خدای متعال بود.
 
امتیاز دهی
 
 

 

www.samta.ir

Guest (PortalGuest)

سمتا
مجری سایت : شرکت سیگما