تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

افتتاح موسسه عفاف و حجاب استان اصفهان
افتتاح موسسه عفاف و حجاب استان اصفهان
1398/4/27 پنجشنبه تثبیت باور حیا و حجاب در وجود کودکان و نوجوانان اولین سازمان رسمی مردم‌ نهاد عفاف و حجاب استان اصفهان، رسماً فعالیت خود را باهدف آشنایی خردسالان و کودکان با مقوله و ضرورت حیا و حجاب از طریق فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و هنری به‌منظور تثبیت باور حیا و حجاب در وجود کودکان و نوجوانان آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، اولین مؤسسه رسمی عفاف و حجاب استان اصفهان (سمن؛ سازمان مردم‌نهاد) تحت نظارت استانداری اصفهان و وزارت کشور با همکاری گروه فرهنگی تبلیغی عفاف و حجاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عصر دیروز رسماً فعالیت خود را آغاز کرد که در همین راستا حجت‌الاسلام محمد قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تعدادی از طلبه‌ها و دانشجویان متدین انقلابی، به پیروی از دغدغه حفظ دین‌داری و پایداری حیا و حجاب در جامعه، موسسه عفاف و حجاب را به‌صورت یک سازمان مردم‌نهاد به ثبت رساندند.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این سازمان ادامه داد: برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مختلفی در این جمع مؤمن و انقلابی پیش‌بینی‌ شده است تا بتوانند به‌مرور در فضای فرهنگی کشور ورود جدی داشته باشند و در این فضا با ارائه مدل‌های ابتکاری در ترویج حجاب به‌ویژه از زاویه آن‌که حجاب یک رفتار دینی، یک واجب شرعی و یک قانون عرفی، اجتماعی، منطقی و پذیرفته‌شده در جامعه است تأثیر بسزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این موسسه آشنایی خردسالان و کودکان با مقوله و ضرورت حیا و حجاب از طریق فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و هنری است تا باور به حجاب را در وجود نوجوانان تثبیت کند.

قطبی ابراز داشت: مکان این موسسه که آغاز فعالیت آن روز گذشته به‌طور رسمی اعلام شد، واقع در میدان امام (ره)، بازار بزرگ اصفهان، مدرسه ملأ عبدالله است که از کلیه علاقه‌مندانی که مایل به حضور در این سازمان هستند و در زمینه‌های مختلف توانایی و تمایل به همکاری دعوت می‌شود در این موسسه حضور پیدا کنند.

بانوان ما حجاب را برای رسیدن به کمال انسانی واجب می‌دانند

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره عفاف و حجاب روز گذشته درگذر فرهنگی تاریخی چهارباغ یادآور شد: حضور بانوان و خانواده‌ها در این جشنواره به‌نوعی تکریم، یادآوری و بزرگداشت حجاب و عفاف و به‌نوعی نماد و متانت مردمی است که با عمق وجودشان حجاب، عفاف و حیا را باور داشته و یک ارزش دینی به‌حساب می‌آورند.

وی تأکید کرد: منزلت اجتماعی یک زن مسلمان به این است که پاک‌دامن باشد و در عین این‌که ارتباطات اجتماعی خود را در بخش‌های مختلف تحصیلی، اشتغال و.. دارد، حجاب و عفت خود را حفظ کند.

قطبی در پایان خاطرنشان کرد: تجمع روز گذشته یک شعار دارد و آن این است که مردم متدین ما به همه‌کسانی که درواقع معاند حجاب هستند اعلام می‌کنند که ما حجاب را نه صرفاً یک عادت اجتماعی بلکه یک باور دینی می‌شناسیم و همچون نماز و روزه بر خود واجب می‌دانیم و برای رسیدن به کمال انسانی به آن عمل می‌کنیم و اگر روزی توانستید نماز را از ما بگیرید، حجاب را هم می‌توانید بگیرید و این حضور مردم نشان‌دهنده وابستگی عمیق مردم به فریضه‌های دینی است.

مشاهده در خبرگزاری فارس

 



 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 415
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما