تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

کارگاه مسأله شناسی پایان نامه
1398/4/27 پنجشنبه ویژه طلاب مؤسسه مجتهده امین برگزار شد؛ کارگاه مسأله شناسی پایان نامه با رویکرد حل مسأله مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری کارگاه مسئله شناسی پایان نامه با رویکرد حل مسأله، ویژه طلاب خواهر و دانش پژوه در رشته مطالعات اسلامی زنان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری حوزه، خانم قاسم پور در گفت وگویی اظهار کرد: کارگاه مسئله شناسی پایان نامه ویژه طلاب رشته مطالعات اسلامی زنان با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا کدخدایی استاد حوزه و دانشگاه و به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از 16 الی 20 تیر 1398 برگزار شد.

وی بیان کرد: این کارگاه با محوریت مسئله شناسی و با عنایت ویژه به قطب‌ها و مسائل دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین اظهار کرد: در روز اول این کارگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کدخدایی، چگونگی مواجهه با مشکل و مسأله شناسی خام را موردبررسی قرارداد، این استاد در این‌ بین مشکل را از دید مردم عادی بررسی و با سؤالاتی مثل آیا، چگونه، کجا، کدام و... طلاب را با عناوین منتخب خود مواجهه نمودند تا بتوانند از دید مردم عادی با این مشکل مواجه شوند.

وی افزود: استاد کارگاه در روز دوم، مسأله‌شناسی و دقیق سازی سطح اول را مطرح نموده، مشکل عناوین را از دید متخصصین با ایراد سؤالاتی در حیطه مقولات عشر (جوهر، ماهیت، اندازه، مقدار، کیفیت، عناصر داخلی، نسبت موضوع با سایر موضوعات، موقعیت زمانی و مکانی، کلان و خرد بودن، اثرگذاری و اثرپذیری)، علل اربعه (علت مادی، صوری، غایی و فاعلی)، اساس المطالب (ماشارحه و ما حقیقته، سؤال از ماهیت)، هل مرکبه و هل بسیطه (سؤال از اصل وجود و ویژگی‌ها، لم ثبوتی و لم اثباتی) را نیز بررسی کردند.

قاسم پور عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر کدخدایی در ادامه کارگاه، ابهاماتی که طلاب در خصوص عناوین انتخابی خود داشتند را برطرف و اذهان طلاب را آماده تبیین مسأله نمود، همچنین در ادامه چارچوب و نظریات پیرامون موضوعات انتخابی، طلاب را مورد کنکاش قرارداد.

وی توضیح داد: استاد این کارگاه آموزشی،  در پایان با عنایت به چارچوب نظری دقیق سازی شده موضوعات، اشکالات طلاب برطرف و طرح‌های استاد آماده بارگذاری شد.

شایان ذکر است این کارگاه در سامانه سامع ثبت و حضور و غیاب و نظرسنجی‌ها هرروزه به شکل آنلاین از طریق سیستم انجام شد و میانگین درصد رضایتمندی از کارگاه مذکور  ۹۴.۱۱ توسط طلاب ثبت شد.


مشاهده در خبرگزاری حوزه
 



 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 405
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما