نامزد دریافت جایزه
1397/10/20 پنجشنبه درخشش دیگری از دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه بین الملل؛ پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی نامزد دریافت جایزه WSIS 2019 شد پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی، پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، نامزد دریافت جایزه در بخش دسترسی به اطلاعات و دانش اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی WSIS 2019 شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی  (World Summit on the Information Society) توسط اتحادیه جهانی مخابرات با پشتیبانی سازمان ملل متحد در موضوع فناوری اطلاعات، ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (ITU) از هشتم تا دوازدهم آوریل 2019، مطابق 19 تا 23 اردیبهشت 1398 در شهر ژنو پایتخت سوئیس برگزار می‌گردد.

در این اجلاسیه که با حضور وزرای مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورها، تشکیل می‌شود، شرکت‌های نرم‌افزاری یکی از تولیدات خود را به این جشنواره معرفی کرده و طی سه مرحله داوری، آثار به جشنواره نهایی راه پیدا می‌کنند.

پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی به آدرس thesaurus.isca.ac.ir با سه بخش اصطلاح‌نامه، فرهنگ‌نامه و نمایه‌سازی سامانه‌ای جامع برای مدیریت، سازماندهی و بازیابی بهینه اطلاعات در حوزه‌های علوم اسلامی است. بخش اصطلاح‌نامه شامل اصطلاحات سازمان‌یافته براساس روابط میان مفاهیم حوزه‌های علوم اسلامی است و بخش فرهنگ‌نامه به تشریح اصطلاحات در قالب چکیده مقالات تخصصی می‌پردازد.

در بخش نمایه‌سازی پایگاه، منابع حوزه‌های علوم اسلامی با استفاده از اصطلاحات سازمان‌یافته نمایه و سازمان دهی می‌شوند و این پایگاه امکان جستجو و بازیابی شبکه ارتباطی اصطلاحات و تمامی اطلاعات سازماندهی شده مرتبط با آن ها را فراهم می کند که موفق شد به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه در بخش دسترسی به اطلاعات و دانش راه یابد.

علاقه مندان می‌توانند در مرحله دوم داوری که تا تاریخ 13 بهمن 1397 در جریان است با ثبت نام در سایت جایزه WSIS از طریق این لینک(https://www.itu.int/net4/wsis/stocktaking/Prizes/2019)  در Category (رده) سوم به پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی رای دهند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما