کارگاه
1397/10/12 چهارشنبه به همت مرکز فرهنگی هنری؛ کارگاه «بررسی شاخصه های تولید انیمیشن واقعی گرا» برگزار شد کارگاه تخصصی «بررسی شاخصه های تولید انیمیشن واقعی گرا» با حضور کارگردان انیمیشن در مسیر باران به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حامد کاتبی «کارگردان انیمیشن در مسیر باران» در کارگاه «بررسی شاخصه های تولید انیمیشن واقعی گرا» که در مجتمع آموزشی هدایت برگزار شد، به توضیح و تشریح مراحل ساخت یک انیمیشن پرداخت.

وی مراحل پنج‌گانه تولید یک انیمیشن را معرفی کرد و در توضیح مرحله اول آن اظهار داشت: مرحله اول به چند بخش تقسیم می‌شود؛ در این مرحله کارگردان پس از طرح ایده و داستان برای انیمیشن به سراغ استوری آرتیست‌ها و تولید استوری برد می‌رود.

کارگردان انیمیشن در مسیر باران گفت: در این مرحله با ساخت استوری‌برد ریل کار شکل می‌گیرد و یک مرحله بسیار مهم در جذب سرمایه‌گذارها و ساخت انیمیشن است. تهیه کننده و اسپانسر با مطالعه فیلم‌نامه و مشاهده استوری برد متوجه می‌شود که آیا فیلم انیمیشن قابلیت تولید و سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر؛ می‌توان گفت که استوری‌برد تعیین کننده سرنوشت تولید یا عدم تولید انیمیشن است.

وی یکی از عناصر مهم در مرحله دوم را طراحی لباس، لوکیشن و اشیاء خواند و بیان کرد: در مرحله دومِ تولید طراحی لباس، لوکیشن ها، اشیاء و... کمک بزرگی به معرفی شخصیت های داستان می‌کنند.

کاتبی با تأکید بر اهمیت این موضوع در معرفی شخصیت های داستان خاطرنشان کرد: با استفاده از فاکتورهای نام برده، می‌توان یک شخصیت را، بدون آنکه زمان خاصی در فیلم از ما بگیرد، به مخاطب معرفی کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما