محرابی
1397/9/25 يكشنبه سرپرست معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم: نشریات دفتر تبلیغات اسلامی جزو نشریات کم نظیر پژوهشی هستند سرپرست معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به انتشار نزدیک به 30 نشریه توسط دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این نشریات جزو نشریات کم نظیر پژوهشی هستند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمدجواد محرابی در مراسم تجلیل از نشریات برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در حاشیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این دفتر برگزار شد، پژوهش را محور پیشرفت در همه جوامع دانست و اظهار داشت: سنجش سطح دانایی با توجه به میزان تولید اطلاعات و بهره مندی از آنها ارزیابی می شود. 
وی گفت: در جوامع یا تولید کننده اطلاعات هستیم یعنی در پژوهش به حقیقتی دست یافته ایم و از آن استفاده کرده ایم و یا مصرف کننده اطلاعات تولید شده دیگران هستیم. 
سرپرست معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که امکانات سخت افزاری(ابزار)، نرم افزاری(رسانه ها) و نیروی انسانی(پژوهشگر) سه عامل کلیدی در پژوهش هستند، تصریح کرد: امروزه جوامع توسعه یافته و پیشرفته در حوزه پژوهش، رویکرد پژوهش محوری را در پیش می گیرند و در این بستر است که نتایج کافی و لازم را می برند. 
وی با اشاره به این که برای داشتن جنبش تولید نرم افزاری باید پژوهش صورت بگیرد، افزود: بایستی علوم جدید را مبتنی بر نگاه های پژوهشی بنا کرد و گرنه مصرف کننده می مانیم و پیشرو نخواهیم ماند.
محرابی اظهار داشت: کشورهایی که به پژوهش اهمیت دادند، در تمام شقوق پیشرو هستند و بقیه کشورها به تبعیت از آنها حرکت می کنند.
وی گفت: کشورهای غربی در فرهنگ، اقتصاد، امنیت و نظامی گری پیشرو هستند و علوم مرتبط با اینها را تولید و پژوهش کردند. 
سرپرست معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که اگر در مسأله فرهنگ تولید محتوای فرهنگی نداشته باشیم، مجبور می شویم که از مؤلفه های فرهنگی دیگر کشورها استفاده کنیم، تصریح کرد: در این زمینه کوتاهی کردیم اما چند سالی است که فعالیت هایی در این راستا صورت می گیرد. 
وی ضمن بیان آماری از مطبوعات موجود در  قم افزود: استان قم بالغ بر 300 مطبوعه دارد و بخش زیادی از مطبوعات در این استان دارای رتبه علمی ـ پژوهشی هستند که می توان گفت هیچ استانی چنین قابلیتی ندارد. 
محرابی اظهار داشت: در عصر انفجار اطلاعات اتفاقات زیادی در حوزه رسانه رقم خورده و رسانه ها متحول شده اند که ناچار هستیم تا در این تغییرات، دقت عمل به خرج دهیم. 
وی با اشاره به کاهش مخاطب رسانه های مکتوب تصریح کرد: در حوزه رسانه های مکتوب با مشکلات جدی مواجه می باشیم که به لحاظ تیراژ در گذشته بیشتر بوده اند؛ در این راستا، مخاطب رسانه مکتوب بسیار کم شده است و رسانه ها در کنار نسخه مکتوب، نسخه الکترونیکی خود را ارائه می دهند که مخاطب نسخه های الکترونیکی آنها بیشتر است. 
سرپرست معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به انتشار نزدیک به 30 نشریه توسط دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این نشریات از نظر علمی جزو نشریات کم نظیر هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما