تفاهم نامه همکاری
1397/9/14 چهارشنبه با حضور رؤسای دو مجموعه صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه میان دفتر تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه طی مراسمی با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی "رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دفتر و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: یکی از ظرفیت هایی که در سفرهای مختلف برایمان روشن بود، وجود برخی از ائمه جمعه جوان و پر انگیزه جهت انجام خدمات علمی و فرهنگی در منطقه بود.

وی با بیان اینکه این انرژی گاهی خفته مانده و مجال بروز نداشت افزود: در موارد متعددی این نکته را آزمودیم که اگر ظرفیت دفتر به کمک بیاید، با توجه به این که دفتر دارای ظرفیت هایی همچون اعضای هیئت علمی و نیروهای فاضل خوب است و مهم تر از آن در بطن و متن حوزه قرار دارد، می تواند ظرفیت حوزه را در ارائه خدمات دینی و فرهنگی به جامعه در سراسر کشور به حرکت در آورده و در خدمت قرار دهد که این ظرفیت، گاهی اوقات پنهان است. 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با ابراز خرسندی از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: امیدواریم همکاری با این شورا که به شکل مقطعی و موردی در برخی از استان ها در حال انجام بود، شیوع و گسترش یافته و از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی برای کارهای نرم افزاری در سطح استان ها استفاده شود و بسیج امکانات و نیروها اثر گذار باشد.

* دفتر تبلیغات اسلامی مددکار ائمه جمعه است

وی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی مددکار ائمه جمعه است، گفت: این دفتر در تمام استان ها شعبه ندارد اما در بیش از 10 استانی که فعال هستیم و شعبه نداریم، ائمه جمعه رابطین ما هستند و در واقع حضور نرم افزاری داریم و آموزش های لازم را ارائه می دهیم و تلاش داریم تا مددکار ائمه جمعه در فعالیت هایی که در منطقه ارائه می شود، باشیم.

* پیشنهاد طراحی اپلیکیشن محتوای علمی ویژه ائمه جمعه کشور

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به امکانات الکترونیکی موجود در دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اگر بنا است که به شکل منظم محتوای علمی عرضه شود، می توان اپلیکیشنی طراحی شده و این دفتر در تأمین محتوا مشارکت کند و به شکل گسترده ای اطلاعات و محتوای لازم را ارائه کند.

وی افزود: با توجه به امکانات خوبی که به لحاظ نرم افزاری و فضای مجازی در دفتر تبلیغات اسلامی فراهم شده به این سمت حرکت کرده ایم که طلاب خارج از قم بتوانند حتی از دوره های آموزشی که در قم برگزار می شود به صورت آنلاین استفاده کنند و نیازی به نقل و انتقال و جا به جایی آن ها نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی دارد که فعالیت را نه آغاز بلکه تشدید کند، چرا که این فعالیت ها در گذشته آغاز شده و ما در مناطقی بدون این که حضور فیزیکی داشته باشیم، عملاً با برخی از ائمه جمعه تعامل می کنیم و این تفاهم نامه سبب تشدید فعالیت در حجم گسترده تر می شود.


* ائمه جمعه کشور در خط مقدم ارتباط با اقشار گوناگون مردم هستند

در ادامه این آئین، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری "رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه" با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه اتفاق مبارکی است اظهار داشت: ائمه جمعه کشور خط مقدم ارتباط با اقشار مختلف مردم هستند.

وی بیان اینکه یک دغدغه جدی است که ما بتوانیم بهترین های معارفی، مهارتی و معنوی را که در مجموعه عظیم حوزه مبارکه علمیه است، در اختیار ائمه جمعه قرار دهیم و بهره مند باشند افزود: اعتقاد داریم که ائمه جمعه از نظر دانشی و روشی باید دائم به روز باشند.


*دفتر تبلیغات اسلامی گنجینه ای پربرکت از معارف ناب مورد نیاز جامعه مخاطب

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی گنجینه پربرکتی از معارف ناب مورد نیاز جامعه مخاطب است، گفت: این دفتر در سال های اخیر با مدیریت شایسته حجت الاسلام والمسلمین واعظی و همکاران آن مجموعه، گنجینه پربرکتی از معارف ناب مورد نیاز جامعه مخاطب است.

وی بیان داشت: پژوهش های علمی، حضور خوش فکرهای حوزه و فضلای به روز و شایسته در این مجموعه، این امید را صد چندان می کند که بتوانیم بدون این که بخواهیم خودمان وارد تأسیس جایگاه هایی برای تأمین این نیازمندی های جاری و به روز مجموعه باشیم، از آن ظرفیت برای انجام این رسالت و مأموریت بزرگ بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: شبکه گسترده ائمه جمعه که خود مجموعه قابل توجهی از فضلای خوش فکر و با احساس مسئولیت را در خود جای داده، می تواند به مقاصد عالی که در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد، کمک بزرگی داشته باشد.

وی افزود: ان شاءالله کمیته مشترکی که پیش بینی شده، با اقطابی که متناظر با فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی است، شکل بگیرد و همکاری هایشان را که شروع شده، تقویت و به صورت مستمر دنبال کنند و در صورت موافقت، در فواصل مثلاً 6 ماهه گزارشی از مسیر فعالیت ها ارائه شود تا به نتایج مطلوب برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: امید داریم که همکاری ما با دفتر تبلیغات اسلامی به یک الگو و نمونه ای از این جنس همکاری ها تبدیل شود.

* امضای تفاهم نامه با توجه به راهبرد هم پوشانی و هم افزایی

لازم به ذکر است، تفاهم نامه همکاری میان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با عنایت به استعدادها و توانایی های گسترده طرفین و با توجه به راهبرد هم پوشانی و هم افزایی به منظور بهره گیری از ظرفیت های متقابل نظری و اجرایی و نیز دستیابی به اهداف مشترک و ارتقای سطح تعاملات سازنده بین دو نهاد همسو و وابسته به دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در 12 بند و یک تبصره به امضای طرفین رسیده و مقرر گردید تا از تاریخ 97/9/12 قابل اجرا باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما