میز اصفهان
1397/8/24 پنجشنبه دبیر میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی خبر داد: در دستور کار قرار گیری ایمنی از آسیب های آموزش و پرورش در قالب مستند تلویزیونی دبیر میز تخصصی آموزش و پرورش گفت: آگاهی بخشی عمومی و ایمنی از آسیب های آموزش و پرورش و همراهی با تحول در نظام آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد که در قالب یک مستند تلویزیونی دنبال می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، علیرضا میرزایی در نشست شورای معاونان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اعضای میزکار تخصصی آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان حقوقی شعبه اصفهان در میزکارهای تخصصی گفت: برنامه های این میزکار در 4 محور اصلی شامل مبانی نظری، نیروی انسانی، برنامه درسی و ساختار و مدرسه می باشد.

وی افزود: در بخش «مبانی نظری» آگاهی بخشی عمومی و ایمنی از آسیب های آموزش و پرورش و همراهی با تحول در نظام آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد و مردم نیز باید با سطحی از مبانی و بنیادهای نظری آشنایی پیدا کنند که در قالب یک مستند تلویزیونی دنبال می شود.

دبیر میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی تصریح کرد: هدایت و حمایت از پایان نامه های حوزه آموزش و پرورش، ترجمه کتاب و برگزاری همایش نیز در این بخش قرار دارد.

وی محور دوم برنامه های این میز را «نیروی انسانی» عنوان کرد و افزود: در بخش نیروی انسانی 13 برنامه تعریف شده است.

میرزایی به طرح «امین» اشاره کرد و گفت: یک تیم از طلاب که سابقه مربی گری و تعامل با دانش آموزان را دارند و کسانی که ترجیحاً متصل به یک کانون تربیت محور هستند، مدرسه ای را در محله خودشان انتخاب می کنند و ضمن تعامل با مدیر مدرسه، وارد فضای مدرسه شده و علاوه بر خدمت رسانی عمومی، تربیتی و آموزشی، گروهی از دانش آموزان را جذب و به این صورت، پایگاهی تربیتی خارج از ساعات مدرسه شکل می گیرد.

وی ادامه داد: بحث حمایت از ایده های تعلیم و تربیت و مدرسه نیز در دستور کار قرار دارد و طلابی که ایده مند هستند، حدود 200 ایده به دبیرخانه همایش ارسال نموده اند و این ایده ها به منظور حمایت در حال بررسی است.

دبیر میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی گفت: از دیگر برنامه ها، طرح «پیمایشی وضعیت سنجی معرفت دینی معلمان سراسر کشور» است، که در حال اجرا می باشد. همچنین مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی، به مدیران و معلمان برای پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان کمک می نماید. دوره های تکمیلی نیز برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده که مدرسه تخصصی تربیت و تعلیم اسلامی است.

وی عنوان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی، تربیت مبلغ را خوب انجام داده‌ایم و رویکرد طلاب نیز تبلیغ محور است و تربیت محور نیست و بسیاری از طلاب با شیوه کار تربیت محور مستمر با مخاطب مشخص، آشنایی کافی ندارند و دوره تربیت روحانی ـ مربی در همین راستا است.

میرزایی محور سوم برنامه های میزکار تخصصی آموزش و پرورش را حوزه «برنامه درسی» مطرح کرد و گفت: این میز به نحوی به دنبال تربیت مؤلف و نقاد در برنامه ریزی درسی است تا حوزویان بتوانند وارد بررسی کتب درسی شده و محتوای کتب را نقد نموده و محتواهای مکمل تدوین نمایند.

وی محور «ساختار و مدرسه» را آخرین محور برنامه های این میزکار بیان و خاطرنشان کرد: گزارشات راهبری تحول مدارس، طراحی الگوی اسلامی مدرسه و ابعاد، شیوه ها و شاخص های تحقق ایمان گستری در نظام آموزش و پرورش، از جمله این برنامه ها است.

در ادامه این جلسه، رئیس و اعضای شورای معاونان دفتر تبلیغات اصفهان به بیان مسائل و دغدغه های خود پیرامون حوزه آموزش و پرورش در استان اصفهان پرداختند و برنامه های پیشنهادی خود را در راستای اهداف میزکار تخصصی آموزش و پرورش، ارائه نموده و تعامل بیشتر این میزکار را با شعبه اصفهان، خواستار شدند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما