جستار
1397/8/1 سه‌شنبه در راستای اهداف قطب های فکری و فرهنگی صورت گرفت؛ طراحی مجله الکترونیکی «جستار» مجله الکترونیکی «جستار» اولین مجله الکترونیکی و سامانه مجله ای در باب پژوهش های مربوط به ریزمسائل قطب های فکری و فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین هادی مصباح در گفت و گویی گفت: مجله الکترونیکی «جستار(جستارهای علمی طلبگی)» در گذشته با نام «جستار» [فصلنامه فرهنگی - ترویجی معاونت آموزش این دفتر]، در سال ۱۳۸۱ و به صورت مکتوب پا به عرصه نشر نهاد.

وی در خصوص محتوای این مجله الکترونیکی گفت: این مجله مقالات دانش پژوهان و اعضای حلقه های علمی معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخش ها و موضوعات متنوع و در ۳4 شماره چاپیِ رو به رشد، در سطح تخصصی منتشر کرده است.

رئیس اداره پژوهش اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون این فصلنامه در قالب الکترونیکی به فعالیت خود ادامه می دهد که یکسال با عنوان «جستارهای علمی طلبگی» و بعد از آن با عنوان «جستار» به انتشار یادداشت، آثار علمی و تخصصی، پایان نامه ها و کتاب های چاپ شده اداره کل آموزش می پردازد.

وی گفت: پایگاه اینترنتی «مجله الکترونیکی جستار» که جهت انتشار آثار و مقالات گروه هاي آموزشي اداره كل آموزش در سال 95 و 96 راه اندازي شد، با توجه به مسائل ۱۳ میز در قطب های دفتر تبلیغات اسلامی طراحی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح افزود: مجله الکترونیکی «جستار»، اولین مجله الکترونیکی و سامانه مجله ای، در باب پژوهش‌های مربوط به ریزمسائل قطب های فکری و فرهنگی دفتر است و از برنامه های «میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی» می‌باشد که این صفحه الكترونيكي، سرویس محور می باشد و شامل بخش های قرآن و زندگی، اندیشه و تفکر نقاد، فقه و تمدن، فرهنگ و جامعه(يا ارتباطات)، اخلاق و خانواده(يا تربيت)، هنر و رسانه است.

وی در خصوص امکانات مجله الکترونیکی «جستار» اظهار داشت: کاربران می توانند در پایگاه اینترنتی مجله الکترونیکی «جستار»، از امکاناتی مانند بخش آثار تجربی فضلای حوزه، بخش یادداشت، بخش بیوگرافی مؤلف و صفحه ساده با ویژگی سهولت دسترسی دارای رنکینگ و آمار، پیشنهاد سردبیر، تعاملی و بخش پایان نامه ها بهره مند شوند

کاربران می توانند در پایگاه اینترنتی «مجله الکترونیکی جُستار» به نشانی اینترنتی www.ejostar.maalem.ir و سامانه www.jostar-elmi.maalem.ir به این محتوا دسترسی داشته باشند.

کلمات کليدي
مجله الکترونیکی جستار, دفتر تبلیغات اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما