ایده های مدرسه ای
1397/6/27 سه‌شنبه ایده های برتر جشنواره «ایده های مدرسه ای» معرفی شدند رییس اداره امور همایش های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده های مدرسه ای در سال گذشته از برگزاری داوری نهایی آثار و کارگاه ایده نمایی این جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی کریم زاد با اعلام خبر برگزاری کارگاه ایده نمایی جشنواره «ایده های مدرسه ای» گفت: جشنواره ایده های مدرسه ای با هدف زمینه سازی برای شناسایی، هدایت و حمایت از ایده ‌های نو در قلمرو مدرسه اسلامی در سال ۹۶ و در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ابلاغ میز آموزش و پرورش از قطب بنيادهاي نظري و نظام متقن علوم اسلامي و انساني دفتر تبلیغات اسلامی با عنوان شناسایی و حمایت از ایده های برتر با الگوی اسلامی مدرسه، شکل گرفت.

وی با تشریح برنامه های این جشنواره اظهار داشت: سال قبل با فراخوان گسترده در مراکز مختلف که فعال در عرصه آموزش و پرورش هستند، نزدیک به ۱۷۰ ایده به دبیرخانه جشنواره رسید؛ پس از آن هیئت داوران، داوری ابتدایی این آثار را انجام دادند و در نهایت ۱۶ اثر به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند.

رییس اداره امور همایش های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ارائه علمی و فنی ایده ها را مهم دانست و گفت: در خصوص علمی و فنی کردن ایده های برتر رسیده و ارائه آنها بر طبق اصول کارآفرینی دبیرخانه این جشنواره با دبیری علی امینیان تصمیم گرفت تا با برگزاری کارگاه دو روزه با حضور صاحبان آثار برتر و گروه داوری شتاب دهنده شفق، ایده های برتر رسیده طبق اصول کارآفرینی به همراه بوم کسب و کار ارائه شوند.

وی با بیان دیگر اهداف این کارگاه گفت: تقدیر از ایده پردازان برتر، آشنایی تیم های ایده پرداز با یکدیگر و هم افزایی میان آنها، داوری حضوری طرح ها و تحصیل برآورد دقیق تر از توانایی های ایده پردازان، آشنایی متقابل ستاد جشنواره با تیم های ایده پرداز و شکل دهی همکاری موفق در ادامه مسیر و برگزاری کارگاه های استارت آپی و توانمندسازی تیم های ایده پرداز، از دیگر اهداف این کارگاه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی کریم زاد با اعلام عناوین کارگاه های برگزار شده، گفت: این برنامه در 2 روز با سخنرانی محمد آزین(مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان) با موضوع "مساله شناسی در مدرسه برتر از انقلاب اسلامی" آغاز شد.

وی افزود: در ادامه جهت توانمندسازی تیم های ایده پرداز سه کارگاه "ایده پردازی و خلاقیت" و "مسائل نظام آموزش و پرورش ایران" و "شیوه های ارائه موثر ایده" برگزار شد و در پایان روز دوم، با داوری تیم های حاضر، لوح تقدیری به نشانه سپاس و ارج نهادن به سعی و تلاش ایده پردازان، به هر یک از تیم ها اهدا شد.

مسؤول برگزاری جشنواره ایده های مدرسه ای تصریح کرد: مبتنی بر تصمیم هیئت داوران، حمایت هایی در عرصه های مالی، حقوقی، ترویجی، تخصصی و مشاوره ای به تیم های ایده پرداز اختصاص یافت.

وی با اشاره به دسته بندی آثار برتر بیان داشت: ایده ها در ۷ حوزه آموزشی تقسیم بندی شده اند که عبارت از ۸ ایده در حوزه برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی، ۲ ایده در حوزه امکانات و فضاهای آموزشی، ۲ ایده در حوزه مدیریت کلان و برنامه ریزی و نظارت، ۱ ایده در حوزه ارتباطات درون مدرسه ای، ۱ ایده در حوزه نظام پژوهش در عرصه مدرسه، ۱ ایده در حوزه مدیریت و ارتباطات درون مدرسه ای و ۱ ایده در حوزه اقتصاد مدرسه و تامین مالی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریم زاد گفت: از میان این ۷ حوزه آموزشی، ۲ ایده ممتاز، و ۱۴ ایده به عنوان ایده های برتر شناخته شده اند. ایده های ممتاز متعلق به عبدالامیر گیلک(دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه شهید چمران اهواز) با عنوان «طرح تحول و تعالی تربیت در مدارس، مربوط به حوزه ی نظام پژوهش در عرصه مدرسه» و محمد پور یعقوبی(دانشجوی دکترای نانوبیو تکنولوژی) با عنوان «برنامه ی جامع آموزشی شکوفایی استعداد، مربوط به حوزه ی برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی» بود.

وی به معرفی ایده های برتر پرداخت و گفت: ایده های برتر این جشنواره عبارت از:

۱- محمدجواد ربانی "طلبه درس خارج حوزه علمیه" عنوان ایده: نظام آموزش و پرورش قرآنی سعا، مربوط به حوزه برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی.

۲- فاطمه صاحبیان "دانشجوی دکترای علوم قرآن و حدیث"عنوان ایده: سرزمین سبز(گرین لند) مربوط به حوزه امکانات و فضاهای آموزشی.

۳- محمدرضا سالمی "دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی" عنوان ایده: تولید رسانه های گرافیکی، مربوط به حوزه ی امکانات و فضاهای آموزشی.

۴- زینب نعمتی پارسا "کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی"عنوان ایده: سایت آ. پ. داک، مربوط به حوزه مدیریت کلان و برنامه ریزی و نظارت.

۵- علیرضا نظام زاده "محصل"عنوان ایده: شبکه اینترنتی تی وی یا، مربوط به حوزه برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی.

۶- امیر بادپا "کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت"عنوان ایده: سامانه جامع ارزیابی مدارس، مربوط به حوزه مدیریت کلان و برنامه ریزی و نظارت.

۷- هاجر نیک بخت "مهندس کشاورزی" عنوان ایده: اطلس دروس در شهر علم، مربوط به حوزه برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی.

۸- سلما کاظمی "کارشناسی میکرو بیولوژی" عنوان ایده: طرح کاوش، مربوط به حوزه ی برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی.

۹- حجت الاسلام دکتر تقدیری "دکترای تاریخ تشیع" عنوان ایده: آموزش بازی محور، مربوط به حوزه ی برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی.

۱۰- زهرا سرشوقی" کارشناس ارشد نهج البلاغه گرایش اخلاق و تربیت فردی و اجتماعی" عنوان ایده: مدرسه تربیت خلاق با رویکرد ادبیات دراماتیک، مربوط به حوزه ی برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی.

۱۱- حجت الاسلام حسن بابایی "طلبه درس خارج حوزه علمیه" عنوان ایده: رادیو مدرسه، مربوط به حوزه ارتباطات برون مدرسه ای.

۱۲- سید مهران موسوی "دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث" عنوان ایده: روش جامع سوره محور، مربوط به حوزه برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی

۱۳- هادی احمدی "کارشناس آموزش و پرورش" عنوان ایده: آموزش نقد و کرسی های آزاد اندیشی، مر بوط به حوزه مدیریت و ارتباطات درون مدرسه ای.

۱۴- حسن مریدی "کارشناس ارشد تاریخ تشیع" عنوان ایده: اقتصاد و تامین منابع مالی مدرسه، مربوط به حوزه اقتصاد مدرسه و تامین مالی.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما