روستاآزاد
1397/3/3 پنجشنبه حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد: تمام مسلمین اعم از شیعه و سنی مریدان اهل بیت(ع) هستند معاون فرهنگي تبليغي دفترتبليغات اسلامي اهل بیت را محور وحدت اسلامی دانست و گفت: فرقه ای که محبت اهل بیت(ع) را ندارد هیچ نسبت درستی با آیین اسلام ندارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، در حاشیه دومین کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) که در تربت جام برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: اولین کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) در سال 93 در استان گلستان و شهر گرگان و دومین کنگره با حضور  شعرای بیشتر و شعرهای با کیفیت تر در شهر تربت جام استان خراسان رضوی برگزار شد.
وی با اشاره به ملی بودن کنگره شعر اهبیت(ع) خاطرنشان کرد: برای این کنگره از همه استان ها فراخوان شده و از مجموع 86 شاعر آیینی اهل سنت و شیعه 243 شعر به دبیرخانه کنگره رسیده و 14 شعر به عنوان شعر برتر و برگزیده انتخاب شده است که با حضور شاعران  و قرائت اشعارشان از آنان تقدیر به عمل آمد.
معاون فرهنگي تبليغي دفترتبليغات اسلامي با بیان این که محبت اهل بیت(ع) یکی از محورهای وحدت میان مسلمین است، تمام مسلمین اعم از شیعه و سنی را مریدان اهل بیت(ع) دانست و گفت: برگزاری چنین کنگره هایی نشان می دهد که اهل بیت(ع) محور وحدت اسلام هستند و فرقه قلیل و کمی که نگاه درستی نسبت به محبت به اهل بیت(ع) ندارند در واقع هیچ نسبت درستی با آیین اسلام ندارند.
وی افزود: برگزاری چنین مراسمی با حضور شعرای اهل سنت و تشیع تأکید می کند بر این امر که مسلمانان حول محور اهل بیت(ع) می توانند وحدت و زندگی مسالمت آمیز به همراه همدلی و محبت داشته باشند و نگاه های تند و تکفیری که همراه با بغض و دشمنی نسبت به مسلمین است برچیده می شود و ما شاهد همدلی بیشتری خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا دفتر تبلیغات برنامه ای برای برگزاری چنین کنگره هایی در سال های آینده را هم دارد، اظهار داشت: معمولا این مراسم هر چند سال یک بار برگزار می شود و کنگره بعدی در یکی از مراکزی که ماهیت تلفیقی اهل سنت و شیعه را داشته باشند خواهد بود که قبل از برگزاری کنگره اطلاع رسانی و فراخوان داده خواهد شد و تجمیع اشعار انجام خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما