حقیقت
1397/1/20 دوشنبه نمایشگاه شمیم ایمان برپا می شود دبیر نمایشگاه شمیم ایمان گفت: این نمایشگاه 20 تا 23 فروردین ماه 97 به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود. 

الاسلام والمسلمین حسین حقیقت در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری نمایشگاه شمیم ایمان اظهار داشت: این نمایشگاه از طریق قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به معاونت فرهنگی تبلیغی این دفتر ابلاغ شده است و بر عهده مرکز آموزش های کاربردی گذاشته شده است. ، حجت دفتر تبلیغات اسلامیبه گزارش روابط عمومی
وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه شمیم ایمان گفت: پرورش خلاق نونهال و نوجوان برای ما اهمیت مضاعفی دارد، چرا که هم از دستورات و آموزه های دینی ما می باشد و هم جزو سرلوحه فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی است، بر همین اساس قرار شد که نمایشگاهی با هدف بررسی جایگاه و عملکرد روحانیت در تعمیق ایمان و باورهای دینی بر مخاطبین کودک و نوجوان، شناسایی و معرفی مؤسسات فرهنگی و گروه های تبلیغی و مبلغین فعال عرصه کودک و نوجوان، حمایت و هدایت ایده های خلاق در تبلیغ کودک و نوجوان، ترغیب مبلغین جوان تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان، بسترسازی برای هم افزایی و رقابت سالم، تعمیق و تقویت محتوای دینی در تبلیغ کودک و نوجوان برگزار می شود. 
دبیر نمایشگاه شمیم ایمان تصریح کرد: بر اساس این اهداف، برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا مؤسسات و گروه های تبلیغی فعال در امر تربیت دینی، در این نمایشگاه شرکت کنند. 
وی درباره محورهای فعالیت های این نمایشگاه افزود: فعالیت های این نمایشگاه در 5 محور آموزشی، پژوهشی، محصولات(مکتوب و چند رسانه ای)، تبلیغ و ایده های افراد و مؤسسات انجام می شود. 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقت با اشاره به زمان و مکان برگزاری نمایشگاه شمیم ایمان اظهار داشت: این نمایشگاه از 20 تا 23 فروردین ماه در مرکز همایش های غدیر واقع در قم، خیابان معلم برگزار می شود. 
وی به نشست هایی که در حاشیه نمایشگاه شمیم ایمان برگزار می شود، پرداخت و گفت: در کنار این نمایشگاه، چند نشست تخصصی با عناوین «نقش اردو و بازی در تعمیق باورهای دینی»، «نقش داستان در تعمیق باورهای دینی»، «نقش روحانیت در تعمیق باورهای دینی»، «نقش شعر در تعمیق باورهای دینی» و «نقش رسانه در تعمیق باورهای دینی» برنامه ریزی شده و با ارائه اساتید حوزوی و غیرحوزوی اهل فن برگزار می شود و این نشست ها به صورت تخصصی مطرح خواهد شد که بعد از ظهرها و شب ها برگزار می شود. 
وی گفت: فراخوانی را از افرادی که در این زمینه ها فعال هستند، خواهیم داشت و سعی کرده ایم که این نشست ها بازده آموزشی نیز داشته باشد و اگر دبیرخانه ای دائمی در این زمینه راه اندازی شود، پیگیری این امور به صورت های گوناگون انجام خواهد شد. 
رییس اداره آموزش کودک و نوجوان مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی تبلیغی تصریح کرد: برای این نمایشگاه چندین غرفه در نظر گرفته شده است، غرفه ای برای عرضه و فروش محصولات مکتوب و چند رسانه ای وجود دارد که 35 ناشر در این غرفه شرکت کرده اند و تقریبا به همین تعداد هم غرفه های دیگری برای مؤسسات و افرادی که صاحب ایده هستند و فعال می باشند، در نظر گرفته شده است. 
وی افزود: چندین گروه تبلیغی فعال کودک و نوجوان فعالیت های خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند و چندین گروه از مشهد، دو گروه از اهواز و گروهی از اصفهان شناسایی شده اند که در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و مؤسسات و ناشرینی از قم و تهران در این نمایشگاه حضور دارند و در مجموع سعی داریم که در طول برگزاری این نمایشگاه که نشست ها برگزار می شود و فعالان این امر شرکت می کنند، قدم اول را که شناسایی و شناساندن اینها است را برداشته باشیم و این نمایشگاه مقدمه ای برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان باشد تا به صورت گسترده انجام شود. 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقت اظهار داشت: در این نمایشگاه استِیجی در نظر گرفته شده تا مبلغینی که تبلیغ دانش آموزی انجام می دهند، فعالیت های خود را به نمایش بگذارند. 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که در این نمایشگاه چه توجهی به گسترش محتوای دینی شده است، گفت: قدم اول ما، شناسایی ایده ها است؛ اکنون ایده ها و محصولاتی در این زمینه داریم اما آسیب هایی دارند که می توان آنها را رفع کرد و اینها در دبیرخانه مربوطه پیگیری خواهد شد و تصمیم های نهایی را خواهند گرفت.
دبیر نمایشگاه شمیم ایمان در خصوص مراسم افتتاحیه و اختتامیه این نمایشگاه تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی(رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) دوشنبه 20 فروردین ماه 97 بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود و در مراسم اختتامیه که پنج شنبه 23 فروردین ماه 97 ساعت 18 برگزار خواهد شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی(رییس قطب تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) به سخنرانی خواهند پرداخت و در روز اختتامیه از فعالین و شرکت کنندگان در این نمایشگاه تقدیر خواهد شد.
وی درباره جامعه هدف نمایشگاه شمیم ایمان افزود: کلیه مبلغین و فعالین کار کودک و نوجوان اعم از روحانیت، مسئولین فرهنگی، آموزش و پرورش جامعه هدف این نمایشگاه هستند که می توانند در این برنامه ها شرکت کنند و از نظرات آنها استفاده خواهیم کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقت با اشاره به محصولات فرهنگی عرضه شده در این نمایشگاه اظهار داشت: محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می شود، شامل کتاب، نرم افزار، فلش کارت، اسباب بازی و... می شود که در معرض فروش قرار داده خواهد شد. سعی شده که محصولات با 40 درصد تخفیف در اختیار مخاطبان قرار داده شود. 
وی با اشاره به مراکز همکار در برگزاری نمایشگاه شمیم ایمان گفت: در برگزاری این نمایشگاه، علاوه بر بخش های مختلف داخلی دفتر تبلیغات اسلامی اعم از مؤسسه بوستان کتاب، روابط عمومی و... ، سازمان اوقاف، ستاد اقامه نماز، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و... همکاری دارند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما