یوسفی غروی
1396/9/12 يكشنبه آیت الله یوسفی غروی تبیین کرد: نقش امام هادی(ع) در گسترش تشیع دبیر همایش بین المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) گفت: در دوره امام هادی(ع) افراد زیادی به مکتب تشیع گرایش پیدا کردند که نقش این امام همام در نشر تشیع بر هیچ انسانی پوشیده نیست.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت الله یوسفی غروی در همایش بین المللی «سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امامت امام هادی(ع) در سال هشتم عمرش با عصر معتصم عباسی با تمام کتمانی که در عین حال ائمه(ع) رعایت می کردند منتهی شد که معتصم کشف کرد که امام هادی(ع) امام بعد از امام جواد(ع) است.
وی گفت: فردی که عامل معتصم در مدینه بود، معتصم بر او نوشت که معلم ادیبی را گزینش کند که ولایت و محبت اهل بیت(ع) را نداشته باشد و او را مکلف بر آموزش امام هادی(ع) کند و آن معلم به امام اخطار دهد که از رجوع رافضه به آن حضرت جلوگیری کند. 
دبیر همایش بین المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) تصریح کرد: این شخص اقدام به چنین کاری کرد و معلمی را برای امام هادی(ع) انتخاب کرد و آن معلم بنا کرد که ملازم امام هادی(ع) باشد، روزی این معلم جواب داد روزی که من برای تعلیم نزد امام رفتم، خیال کردم که مطالب خوبی را آماده کرده ام، وقتی تصمیم به آموزش می گرفتم، این نوجوان حاشیه هایی را بر مطالب من می زند که من از او یاد می گیرم، این در صورتی است که مردم گمان می کنند که من به او یاد می دهم. مدتی نگذشته بود که دیدم او قائل بر امامت است و این گونه تشیع در زمان امام هادی(ع) منتشر می شد و موارد متعددی از این دست در کتب مربوطه وجود دارد. 
وی افزود: نفوذ امام هادی(ع) در میان مردم در فراخوان و یا جلب حضرت از مدینه تا سامره در روایات و اخبار ذکر شده و در دروازه بغداد که از موالی بنی خزاعه بودند وقتی خبردار می شوند که امام هادی(ع) راهی بغداد است، پیکی را می فرستند که کاروان را بیرون از بغداد نگه دارند و آن حضرت شبانه وارد بغداد شوند تا در امان باشند. 
آیت الله یوسفی غروی اظهار داشت: ولایت و محبت امام هادی(ع) و این که او از اولیای خدا است، به درگاه متوکل هم نفوذ کرد و این کشف از مقام و ولی اللهی امام دارد.
وی در پایان با اشاره به گرایش مردم به تشیع در زمان امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: در دوره این امام افراد زیادی به مکتب تشیع گرایش پیدا کردند که نقش این امام همام در نشر تشیع بر هیچ انسانی پوشیده نیست تا جایی که جمعی از اصحاب امام هادی(ع) به دست دشمنان اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما