1396/8/21 يكشنبه وزیر ارشاد در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال: فعالان عرصه رسانه های دیجیتال طلایه داران جبهه فرهنگ و انسانیت هستند یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال صبح روز شنبه 20 آبان، با حضور دکتر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور بخش های دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، سید عباس صالحی در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال که صبح روز شنبه 20 آبان، در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، رسانه های دیجیتال را بعنوان یک اتفاق در زندگی جدید برشمرد و گفت: هر نوع نگرشی در این زمینه مواجهه ما را با این اتفاق متفاوت می کند. اولین نگرش این است که ما رسانه های دیجیتال را در سطح فناوری تازه و موثر ببینیم و نگرش دوم این است که از رسانه های دیجیتال به عنوان یک انقلاب اجتماعی یا انقلاب صنعتی تعبیر کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد رسانه های دیجتال از این دو سطح فراتر هستند و نمی توان این اتفاق را فقط در قالب یک فناوری تازه دید؛ اتفاقی که در فضای سایبری پدید آمده آغاز خلق یک انسان و جهان تازه و جدید است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای سایبری اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فضای اجتماعی یک فضای رو به رشد غیر قابل توقف است که آخر ندارد و هرچه نگاه میکنی این موضوع یک اول بلاآخر است.
وی اظهار داشت: در حوزه دانش دیجیتال، فضای سایبریب جهان سوم خلق شده است و این جهان به آموختن و تولید دانش متناسب با این جهان نیاز دارد .
صالحی در پایان فعالان فضای مجازی را طلایه داران و پیش قراول خط مقدم جبهه فرهنگ و انسانیت عنوان و خاطرنشان کرد: امید است برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال برای مسوولان عرصه فرهنگ و فعالان در این حوزه شرایط جدیدی را ایجاد کند تا فرصت های این حوزه رابیش از پیش دریابند.
یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه، حضور حدود ۴۰۰ شرکت فعال حوزه دیجیتال در نمایشگاه، بهره برداری از طرحهای سه گانه مهم ملی "سما"، "فرهنگ یار" و "شامد" و رونمایی از حدود ۳۰ دستاورد مهم دیگر در حوزه فناوری دیجیتال در طول زمان برگزاری نمایشگاه با حضور مسئولان مختلف کشوری است.
از بخش‌های جنبی این نمایشگاه برگزاری کارگاههای ویژه برای فعالان این بخش و همچنین نشست‌های تخصصی در مورد بخش‌های مختلف نمایشگاه است.
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در قالب غرفه ای در این رویداد مهم رسانه ای شرکت کرده و محصولات وفعالیت های دیجیتال خود را به مخاطبان معرفی می کند.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از ۲۰ الی ۲۶ آبانماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقمندان خواهد بود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما