قربان زاده کوهساری آزادی صدرایی
1396/8/9 سه‌شنبه مدیر عامل خبرگزاری حوزه: ضرورت درخشش بیشتر دفتر تبلیغات اسلامی در داخل و خارج از کشور مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: عرصه بین المللی یک عرصه بسیار راهبردی برای دفتر تبلیغات اسلامی است و می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری با حضور در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی، تولیدات فاخری است و نیازهای متنوعی را پاسخ می دهد و بسیاری از اقشار جامعه توده و نخبگانی می توانند دغدغه ها و شبهات خود را در تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی(کتاب ها، مجلات، رسانه ای) پیدا کنند.
وی با تأکید بر ضرورت شناسایی و ساماندهی مخاطبان نشریات گفت: مشکل عمده دفتر تبلیغات اسلامی این است که تولیدات انبوهی که دارد، به دست مخاطب نمی رسانند؛ آخرین نقطه تولید چاپ کتاب و مجلات نیست، بلکه این تولیدات مخاطبین خاص دارند و باید این مخاطبین شناسایی و ساماندهی شوند.
مدیر عامل خبرگزاری حوزه تصریح کرد: محصولاتی که تولید می شوند باید هنرمندانه و جذاب به آنها اطلاع رسانی شود و باید محصولات این دفتر را بداند؛ راه معرفی کردن محصولات به مخاطبان، فرستادن کتاب نیست، بلکه شاید با فرستادن یک پیام و آماده سازی بروشور محصولات معرفی شوند. 
وی عدم شناخت مخاطبان نشریات دفتر تبلیغات اسلامی را معضل خواند و افزود: این تولیدات مخاطبین بسیار زیادی دارد و مخاطبان آن تشنه هستند اما آنها محصولات این دفتر را نمی شناسند، این معضل بسیار جدی است. 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به مخاطبان زیاد دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: محصولات این دفتر غیر از عرصه های داخلی، مخاطبین بسیار زیادی در خارج از کشور دارد، عرصه بین المللی یک عرصه بسیار راهبردی برای دفتر تبلیغات اسلامی است.
وی گفت: در دنیا افراد فراوانی هستند که با زبان فارسی آشنایی دارند؛ 30 هزار فارغ التحصیل جامعه المصطفی در ایران فارسی یاد گرفته اند و مخاطب همین تولیدات فارسی شما هستند؛ دفتر تبلیغات اسلامی برای بین المللی کردن آثار خود، نیازمند ترجمه نیست، فقط باید به دست فارسی زبانان دنیا برسد. اگر دفتر تبلیغات اسلامی برای این مسأله تدبیر جدی داشته باشد، می تواند ثمره سه دهه تلاشی انجام شده، برداشت کند.
مدیر عامل خبرگزاری حوزه با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد، گفت: در خلال این سال ها، دفتر تبلیغات اسلامی سی سال کاشته، اما برداشت نکرده است؛ برداشت به این معنا است محصولات این دفتر به دست مخاطب نرسیده است؛ بسیاری از آثار این دفتر نخبگانی است و نخبگان در جریان نیستند و بسیاری از آثار، توده است و توده در جریان نیستند و بسیاری دیگر تخصصی موضوعی است و اهل آن تخصص به خوبی آشنا نیستند و اگر تدبیر صورت بگیرد، دفتر تبلیغات اسلامی می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حقیقتا مجموعه بسیار مبارک و تأثیرگذاری است و محتواهای بسیاری خوبی آماده می شود، اما در مرحله تولید مانده و برای عرضه آن باید فکر اساسی شود. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

نشست بیان دستاوردهای پژوهشی مرکز فرهنگی هنری برگزار شد
در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی، نشست بیان دستاوردهای پژوهشی مرکز فرهنگی هنری این دفتر با سخنرانی رییس این مرکز برگزار شد.

نشست بیان دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی برگزار شد
به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نشست بیان دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی در دومین روز از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

مسأله محوری ویژگی بارز آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی است
معاون پژوهش فاز پنج حوزه علمیه صدوقی گفت: ویژگی بارز پژوهش های صورت گرفته در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مسأله محور بودن آن ها است.

تولید علم باید متناسب با مقتضیات زمان باشد
مدیر واحد پنج مدرسه علمیه شهید صدوقی با اشاره به اهمیت نمایشگاه های پژوهشی گفت: تولید علم باید متناسب با مقتضیات زمان باشد و ما باید بتوانیم رابطه فقه و تربیت و فقه و حکومت و حتی رابطه فقه و فضای مجازی را تعریف و روی آن سرمایه گذاری کنیم.

نشست بیان دستاوردهای پژوهشی مؤسسه آموزش عالی معصومیه برگزار شد
به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نشست بیان دستاوردهای پژوهشی یکساله مؤسسه آموزش عالی معصومیه در سومین روز از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نشست بیان دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده فقه و حقوق اسلامی برگزار شد
به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نشست بیان دستاوردهای پژوهشی یکساله پژوهشکده فقه و حقوق اسلامی در سومین روز از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

شیوه انتخاب برترین های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین شد
معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مراحل انتخاب پژوهشکده، گروه، عضو هیئت علمی و محقق رسمی برتر را تبیین کرد. 

نشست تبیین دستاوردهای معاونت فرهنگی و تبلیغی برگزار شد
در نشستی در نمایشگاه هفته پژوهش در مرکز همایش های غدیر، دستاوردهای پژوهشی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین شد. 

نشست تبیین دستاوردهای پژوهشکده اخلاق و معنویت برگزار شد
نشست تبیین دستاوردهای پژوهشکده اخلاق و معنویت با ارائه رییس و مدیران گروه این پژوهشکده برگزار شد. 

ضرورت ورود مراکز پژوهشی حوزوی در بحث الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تلاش در راستای تولید نظریه دولت اسلامی در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد. 

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما