بطحایی
1396/6/23 پنجشنبه حجت الاسلام والمسلمین بطحائی مطرح کرد:  ایجاد جریان در تبلیغ، مهمترین ثمره جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق گفت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغان است که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد بطحائی در آیین اختتامیه «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: تاریخچه شفاهی حوزه علمیه به عنوان نهاد محکم و استوار در عرصه تبلیغی، دینی، فنی و پرقدرت است ولی تاریخچه مکتوب حوزه های علمیه به آن میزان غنای شفاهی را ندارد و به این علت که فرهنگ حوزه شفاهی است. 
وی درباره داوری این جشنواره گفت: دفتر تبلیغات اسلامی و به خصوص مرکز فرهنگی هنری این دفتر به عنوان اصلی ترین نهاد ساماندهی امر تبلیغی در میان طلاب به این فکر افتاد که برای تقویت فرهنگ مکتوب تبلیغی حوزه، دومین جشنواره خاطره تبلیغی را با جشنواره داستان تجمیع کند و از پاییز سال گذشته جشنواره را طرح ریزی، برنامه ریزی و اجرا و با استقبال خوب طلاب مواجه بودیم که روند داوری را در بسیاری از موارد دچار مشکل می کرد، به این صورت که داوری از دو مرحله به سه مرحله کشیده شد. 
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق با اشاره به استقبال خوب طلاب از این جشنواره تصریح کرد: در این جشنواره با رشد 400 درصدی آثار در حوزه خاطره و سفرنامه مواجه شدیم؛ در بخش خاطره نزدیک به 900 اثر مکتوب داشتیم و به صورت کلی بیش از 1600 اثر در غالب های خاطره، داستان، سفرنامه و رمان به صورت صوتی، تصویری و مکتوب به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود: با همکاری معاونت فرهنگی جامعه المصطفی جشنواره به صورت بین المللی برگزار شد که بیش از 200 اثر از 27 ملیت در عرصه ملی و بین المللی به دبیرخانه این جشنواره رسید که گزیده آنها در جشنواره بعدی رونمایی خواهد شد. 
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی اظهار داشت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق این نبود که 1600 اثر رسیده باشد، بلکه به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغینی است که به مناطق مختلف کشور می رفتند که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره قدم اول است که امیدواریم به همت طلاب به سیره و سلوک تبدیل و به فرهنگ ملی و مذهبی ما تبدیل شود که از سبک زندگی دینی نشأت گرفته است. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

پیشنهاد واگذاری اعطای نشان شامد به سایت های مذهبی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی
مدیر گروه فرهنگ سازی مرکز فناوری و اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: پیشنهاد می شود که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ساماندهی محتوای دینی را در فضای مجازی انجام دهد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی پژوهان همزمان با نمایشگاه رسانه های دیجیتال
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی با عنوان فضای مجازی سالم، مفید و ایمن را برگزار می کند.

به روزتر بودن دفتر تبلیغات اسلامی از میان مجموعه های حوزوی در عرصه رسانه های دیجیتال
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به مجموعه هایی که در حوزه فعال هستند، دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه به روز تر است.

کارگاه «مدیریت اطلاعات مبتنی بر اصطلاحنامه» برگزار شد
کارگاه «مدیریت اطلاعات مبتنی بر اصطلاحنامه» به همت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار شد

ضرورت هم افزایی دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بسیاری از محصولات دفتر ارزشمند وقابل تقدیر است اما هم افزایی دفتر و سازمان در این عرصه بسیاری ضروری است.

دفتر تبلیغات اسلامی منشأ خدمات مؤثری است
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت های خیلی خوبی داشته و توانسته منشأ خدمات مؤثری در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و نشر معارف اسلامی باشد.

باید دامنه فعالیت های فناوری و دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی گسترده تر شود
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نرم افزارهایی و وبگاه هایی که ایجاد شده و قابل تقدیر است و باید دامنه آنها گسترده تر شود.

امضای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
تفاهم نامه میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به امضا رسید. 

امضای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
تفاهم نامه میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به امضا رسید. 

حضور مسؤولان کشوری و حوزوی در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال
مسؤولان کشوری و حوزوی از  غرفه دفتر تبلیغات اسلامی در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال بازدید کردند.

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما