بطحایی
1396/6/23 پنجشنبه حجت الاسلام والمسلمین بطحائی مطرح کرد:  ایجاد جریان در تبلیغ، مهمترین ثمره جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق گفت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغان است که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد بطحائی در آیین اختتامیه «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: تاریخچه شفاهی حوزه علمیه به عنوان نهاد محکم و استوار در عرصه تبلیغی، دینی، فنی و پرقدرت است ولی تاریخچه مکتوب حوزه های علمیه به آن میزان غنای شفاهی را ندارد و به این علت که فرهنگ حوزه شفاهی است. 
وی درباره داوری این جشنواره گفت: دفتر تبلیغات اسلامی و به خصوص مرکز فرهنگی هنری این دفتر به عنوان اصلی ترین نهاد ساماندهی امر تبلیغی در میان طلاب به این فکر افتاد که برای تقویت فرهنگ مکتوب تبلیغی حوزه، دومین جشنواره خاطره تبلیغی را با جشنواره داستان تجمیع کند و از پاییز سال گذشته جشنواره را طرح ریزی، برنامه ریزی و اجرا و با استقبال خوب طلاب مواجه بودیم که روند داوری را در بسیاری از موارد دچار مشکل می کرد، به این صورت که داوری از دو مرحله به سه مرحله کشیده شد. 
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق با اشاره به استقبال خوب طلاب از این جشنواره تصریح کرد: در این جشنواره با رشد 400 درصدی آثار در حوزه خاطره و سفرنامه مواجه شدیم؛ در بخش خاطره نزدیک به 900 اثر مکتوب داشتیم و به صورت کلی بیش از 1600 اثر در غالب های خاطره، داستان، سفرنامه و رمان به صورت صوتی، تصویری و مکتوب به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود: با همکاری معاونت فرهنگی جامعه المصطفی جشنواره به صورت بین المللی برگزار شد که بیش از 200 اثر از 27 ملیت در عرصه ملی و بین المللی به دبیرخانه این جشنواره رسید که گزیده آنها در جشنواره بعدی رونمایی خواهد شد. 
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی اظهار داشت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق این نبود که 1600 اثر رسیده باشد، بلکه به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغینی است که به مناطق مختلف کشور می رفتند که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره قدم اول است که امیدواریم به همت طلاب به سیره و سلوک تبدیل و به فرهنگ ملی و مذهبی ما تبدیل شود که از سبک زندگی دینی نشأت گرفته است. 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

تأثیرگذاری در مناسبات خانواده منوط به آشتی روحانیون با خانواده ها است
رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: رشته بندی های حوزه باید به شکلی که دین به حیات عمومی مردم بیاید، تغییر پیدا کند.

دنیای شبهه به خانواده ها کشیده شده است/معرفی چند اثر ویژه تبلیغ محرم الحرام
استاد حوزه علمیه قم گفت: سخنان و پیام های امام حسین(ع) بهترین عنوان اعتقادی، کلامی، اخلاقی و سیاسی در ایام تبلیغی است. 

مهم ترین مشکل خانواده ها نبود حاکمیت خداوند است
استاد حوزه علمیه قم نبود حاکمیت خداوند را مهم ترین مشکل خانواده ها عنوان کرد و گفت: تا وقتی که خدا در خانواده ها حاکم نشود، از آسیب ها در امان نخواهیم بود.

بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی درباره «تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی ایران»
بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی درباره «تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی ایران» در همایش حوزه علمیه و جمعیت در قم قرائت شد.

مسأله جمعیت مسئله ای ساختاری است، نه شعاری
مسؤول کمیته پایش سیاست های جمعیتی انقلاب فرهنگی ضمن ارائه آماری از کاهش رشد جمعیت ایران گفت: ایران در سال 2050 در زمره کشورهایی قرارمی گیرد که بیش از 30 درصد آن را جمعیت سالمند تشکیل می دهد.             

باید مقوله جمعیت را مثل مقوله مقاومت مهم بشماریم
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: مقوله جمعیت، نیازمند طراحی های نو، اقدامات و ابتکارات جدید و حرکت جدی تر است و انتظار حوزه از مسؤولان برداشتن گام های بلند تر و تصحیح خطاها و اشتباهات گذشته است.

اعزام 10 هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در محرم الحرام 96
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برنامه دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم اعزام قریب به ده هزار مبلغ است که مبلغان در کنار محتواهای تبلیغی خود، بخشی را به مسئله راهبردی جمعیت اختصاص دهند و مردم را نسبت به این مسأله توجیه کنند. 

لزوم شروع خیزش آگاه سازی خطرات کاهش جمعیت
حضرت آیت الله سبحانی گفت: باید خیزشی جمعی در ایران شروع شود و مسئله خطرات کاهش جمعیت را به صورت علمی مطرح کنند، نه حماسی و ضرر های این مسئله را از جنبه فردی و اجتماعی بیان کنند.

خاطره نویسی از شئون مهم رشد معنوی است
استاد حوزه و دانشگاه خاطره نویسی را از شئون مهم رشد معنوی دانست و گفت: اگر به مسأله خاطره نویسی پرداخته شود، می توان از برکات معنوی آن استفاده کرده و جامعه را به سمت معنویت هدایت کرد.

ایجاد جریان در تبلیغ، مهمترین ثمره جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق گفت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغان است که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما