سلیمانی
سلیمانی
1395/12/15 يكشنبه عضو هیئت داوری جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق تبیین کرد: عکاسی، آسمانی‌ترین عطیه در خدمت انسان معاصر  هنر عکاسی آسمانی‌ترین عطیه ای است که امروزه هنرمندان آن را به نگاه جستجو‌گر بشری تقدیم داشته‌اند و در خدمت بشر امروزی قرار گرفته است. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، ابراهیم سلیمانی در گفت و گویی اظهار داشت:  هنر عکاسی به عنوان  یکی از شاخه های هنرهای تجسمی در دنیای کنونی حرف اول را می زند. 
وی افزود: عکاسی در کنار تمامی رشته های هنری می‌تواند در خدمت همه رشته های علمی و حتی در خط مقدم تمام پدیده های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار بگیرد.
عضو هیئت داوری جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق گفت: عکاسی که یک هنر فردی هم است، می تواند در خدمت طلاب و روحانیت و فضلای حوزه های علمیه در تمام عرصه‌های اجتماعی باشد. 
وی تصریح کرد: امروز هم در دومین جشنواره سراسری هنر های تجسمی اشراق شاهد آثاری از این دوستان هستیم که در قضاوت و داوری و انتخاب این عکس ها به عنوان عضو هیئت داوری انجام وظیفه می‌کنم.
وی در مورد هنر عکاسی اظهار داشت: هنر عکاسی آسمانی‌ترین عطیه ای است که امروزه هنرمندان آن را به نگاه جستجو‌گر بشری تقدیم داشته‌اند و در خدمت بشر امروزی قرار گرفته است. 
عضو هیئت داوری جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق تصریح کرد: در عکاسی از طریق ارتباط بصری با عناصر، رخداد‌ها و موضوعات مختلف می‌توانیم مستقیماً به تجزیه و تحلیل مسائل بپردازیم، از این منظر هنر عکاسی می‌تواند به خوبی در خدمت جامعه دینی و حوزه های علمیه هم قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به حضور پررنگ طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه در هنرهای تجسمی، به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره‌هایی از این دست می‌تواند برای طلاب هنرمند خط مشی اصولی فنی و هنری را تبیین کند و ارائه آثار برگزیده در این حوزه می‌تواند به عنوان الگو برای ادامه این مسیر و راه در خدمت هنرمندان عکاس و طلاب علاقمند به فعالیت های هنری قرار بگیرد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که متولی برگزاری جشنواره های اشراق است، در این دوره هم خوشبختانه مقدمات برگزاری این جشنواره را فراهم کرده و امیدواریم در ادامه راه، خدمات ارزشمند این مرکز و دوستان را شاهد باشیم.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما