به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست مدیران خانواده هنری تبلیغی عقیق با اباذر جعفری مدیر کل اداره اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
خانواده هنری تبلیغی عقیق از پنج گروه سپید، افق، فیلم و قلم، مهرآفرینان ثقلین و قاصدک تشکیل شده است که این پنج گروه فعالیت فرهنگی تبلیغی خود در حوزه تبلیغ نوین را از طریق کارگروه عقیق (قرآن و عترت) ادامه میدهند.
جعفری در این نشست به خلأهای موجود در زمینه متون تبلیغی، ترویجی و هنری اشاره کرد و گفت: در صورت تدوین ساختار و اصول این متون در خانواده عقیق، دفتر تبلیغات اسلامی مساعدت و حمایت لازم جهت ارائه این اصول به سایر مبلغان نوین را خواهد نمود.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از خانواده عقیق به لزوم تمرکز موضوعی در فعالیت ها اشاره کرده و اظهار داشت: طلاب در عرصه تبلیغ نوین نباید صرفاً تولید کننده باشند بلکه لازم است ارتباط تبلیغی مناسبی میان هنرمندان و طلاب هنرمند شکل بگیرد و یکی از بهترین راه های این ارتباط، استفاده از طلاب هنرمند است.
در ادامه سید علیرضا حسنی با اشاره به اینکه یکی از اهداف عقیق کارآفرینی برای نیروهای مومن، انقلابی و هنرمند می باشد، گفت: کارآفرینی برای طلبه های هنرمند امر لازمی است که نیاز به توجه بیشتری دارد، به همین منظور خانواده هنری تبلیغی عقیق رابطه ای را با مراکز و سازمان های فرهنگی و هنری برقرار نموده است.
امین سعادتی، مدیر گروه مهرآفرینان ثقلین و مدیر خانه ادبیات نمایشی عقیق به فعالیت های این خانه اشاره نمود و تصریح کرد: خانه ادبیات نمایشی در واقع پشتیبانی کننده محتوایی خانه های نمایش، فیلم و انیمیشن است و در حال حاضر مجموعه ای از بهترین فیلمنامه نویسان طلبه و شهر قم در این خانه مشغول به فعالیت می باشند.
وی به تشکیل کارگروه های مختلف اشاره کرد و افزود: همچنین در حال حاضر سه کارگاه نمایشنامه کوتاه رادیویی، فیلمنامه کوتاه تا پنج دقیقه و فیلمنامه کوتاه تا سی دقیقه در این خانه تشکیل شده و در حال فعالیت میباشد.
حسین عظیمی مدیر خانه انیمیشن ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های این خانه در حوزه موشن گرافی و انیمیشن گفت: سه تیم از افراد حرفه ای در عقیق شناسایی شده و مشغول به کار هستند.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی جلالی مدیر خانه متون تبلیغی و ترویجی عقیق با اشاره به اقتضائات متون تبلیغی و ترویجی هنری و جدید بودن آن ها گفت: در تلاش هستیم تا برای این نوع از متون ساختاری تدوین کنیم تا همه علاقه مندان به این سبک از تبلیغ، از متون استفاده کنند.