دکتر محمد حسنی
دکتر محمد حسنی
1395/11/27 چهارشنبه رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:  فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در جامعه جاری است/ توجه جدی نشریات مرکز فرهنگی هنری از گذشته به مباحث ایثار و جهاد رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: سابقه ممتد حوزه دفاع مقدس و مسائل جهاد، مقاومت و ایثار ویژگی های ممتازی را به نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم داده است. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه که در تالار وحدت تهران برگزار شد، اظهار داشت: نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی از قدیم الایام و از ابتدای انتشار جزو معدود نشریاتی بودند که به صورت آزاد و خودجوش به مباحث ایثار و شهادت پرداختند. 
وی افزود: علیرغم دغدغه ای که سردبیران نشریات در گذشته در این خصوص داشتند، از سال گذشته از سردبیران نشریات مرکز خواهش کردم که به مباحث عرصه جهاد و شهادت امروز هم در نشریات پرداخته شود و در دفاع مقدس خلاصه نشویم و اگرچه به معرفی سیره شهدا و ترویج فرهنگ شهادت در گذشته پرداخته می شد اما به دلیل اینکه این فرهنگ جاری است که مصادیق بارز آن شهدای مدافع حرم، سوریه، جریان مقاومت و به ویژه یمن می باشند، باید بیشتر به آن توجه کرد.
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اتفاقاتی مثل شهادت شیخ نمر، آتش نشان ها و امثال اینها از جمله موضوعاتی است که در نشریاتمان به آن توجه داشته ایم و چون دوستان ما در این نشریات توقع من را می دانند، خودشان خودجوش کار می کنند و البته خدا را شاکرم که خود نیز در این زمینه دغدغه دارند.
وی با اشاره به برگزیده شدن نشریات سلام بچه ها و پوپک در نخستین دوره جایزه ایثار و رسانه خاطرنشان کرد: سابقه ممتد حوزه دفاع مقدس و مسائل جهاد، مقاومت و ایثار ویژگی های ممتازی را به نشریات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم داده است.
حسنی، با اشاره به امدادرسانی حادثه پلاسکو آنرا مصداق ایثار اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که ایثار اجتماعی و شهادت از هم جدا نیستند و نشانه آشکار آن، پلاسکو بود که در آنجا مجاهدت و ایثار اجتماعی پیوند  داشت.
وی خاطرنشان کرد: حتی اگر در پیام مقام معظم رهبری توجه کنیم، این حادثه با دفاع مقدس پیوند می خورد و از هم جدا نمی شوند و گذشت، ایثار و از خود گذشتگی همواره جزو سوژه های ما بوده است. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما