نشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری
1395/9/16 سه‌شنبه مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان: حضور آیت الله مظاهری در اصفهان روح جدیدی به کالبد حوزه اصفهان دمید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که آیت الله مظاهری با حضور خود در اصفهان روح جدیدی را به کالبد حوزه اصفهان دمیدند، گفت: درس اخلاق آیت الله مظاهری نوشداروی خاص و عام است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حبیب ارزانی در نشست خبری نکوداشت آیت الله حسین مظاهری که در سالن جلسات غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این که 21 سال است که این عالم در اصفهان حضور دارند، گفت: پس از ده سال از حضور آیت الله مظاهری خدمت ایشان رسیدیم تا نکوداشتی برگزار شود اما راضی به این موضوع نبودند.
وی افزود: سال گذشته با رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم محضر آیت الله مظاهری رسیدیم که اعلام شد ما به دنبال احیای آثار هستیم که ایشان فرمودند احیای آثار بحث دیگری است اما کنگره نکوداشت برگزار نکنید، مراجع فرمودند طبیعی است که ایشان نپذیرند اما شما وظیفه خود را انجام دهید.
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان این که آیت الله مظاهری الگویی در حوزه تعلیم و تربیت اخلاقی هستند، اظهار داشت: ایشان سرچشمه جوشان اخلاص هستند، یکی از مدل های تربیتی ایشان که بسیار موفق است تکریم گروه های گوناگون و همگان است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی های ایشان حمایت از تبلیغ کنندگان دین است، ایشان هم درس ولایت فقه در اصفهان داشتند و هم 3 جلد کتاب ولایت فقیه را به نگارش در آوردند؛ ایشان می فرمایند در حوزه مسائل علمی، مباحث باید باشد اما در بحث عملی و سیاسی فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب هستند و تعبد خاصی به ایشان دارند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با بیان این که رهاکردن قم به عنوان مهد تشیع و حضور در اصفهان نیازمند ایثار و مجاهدت است که از سوی آیت الله مظاهری انجام شد، ابراز داشت: ایشان چهره ای فرا ملی هستند و در 7 کنگره ادیانی که در اصفهان داشتیم ایشان پیام می دادند و برای افراد فصل الخطاب بود و به آن استناد می کردند. 
وی عنوان کرد: آیت الله مظاهری با حضور خود در اصفهان روح جدیدی را به کالبد حوزه اصفهان دمیدند، حضور ایشان جایگاهی جدید و فصل نوینی را در حوزه علمیه اصفهان ایجاد کرد، مراکز تخصصی، مرکز مشاوره، مرکز رایانه ای و مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از برنامه ها و برکات حضور ایشان در اصفهان است.
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی خاطرنشان کرد: درس اخلاق آیت الله مظاهری نوشداروی خاص و عام است، یکی از ویژگی های ایشان این است که اهل شنیدن هستند اما توصیه ها و موعظه هایشان بسیار حکیمانه و هنرمندانه است.
وی اضافه کرد: کتاب اخلاق ایشان مبتنی بر آیات و روایات است، آیت الله مظاهری در حوزه اخلاق صاحب مکتب هستند که از نظر و نظریه فراتر بوده و دارای سبک خاصی می باشند و در حوزه تفسیر هر روز صبح نماز صبح را اقامه و بیان تفسیر می کنند، همچنین در هر سه وعده نماز را اقامه می کنند و با مردم حشر و نشر دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با بیان این که بیش از یک سال است که کار احیای آثار صورت می گیرد، گفت: یک کاری در چندین جلد در قم به سفارش دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفته تا زندگینامه، نگاه اخلاقی و آثار ایشان منتشر شود.
وی افزود: مقالات بسیاری زیادی رسیده و همچنان در حال رسیدن است که قصد داریم این حرکت استمرار داشته باشد چون آثار دست نوشته ایشان بیش از صد جلد است، منتخب آثار ایشان در قالب هزار صفحه رونمایی خواهد شد و همچنین این هزار صفحه به صورت خلاصه در 300 صفحه آمده است.
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان این که 28 جلد از آثار آیت الله مظاهری به چاپ رسیده است، اظهار داشت: ایشان در زمینه رجال، اخلاق، فقه و قواعد فقهیه آثاری دارند، همچنین در زمینه شرح بر ادعیه دارای آثار خوبی هستند.
وی ادامه داد: مجموعه آثار 36 جلد بوده که در حال آماده شدن برای کنگره است؛ آیت الله مظاهری شخصیتی فراجناحی و فراملی هستند که جایگاه ویژه ای دارند و کارهای ایشان شاخص است، در این کنگره از تمبر یادبود این عالم و آثار وی رونمایی خواهد شد.

جهت مشاهده گزارش تصویری نشست رسانه ای کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری، اینجا کلیک کنید.

 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما