سلیمانی
سلیمانی
1395/8/5 چهارشنبه به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی؛ همایش ملی هنر و تبلیغ در قم برگزار می شود دبیر همایش هنر و تبلیغ با بیان این که فراخوان همایش ملی هنر و تبلیغ تا 5 آبان ماه ادامه دارد، گفت: این همایش 24 و 25 آذرماه در دو نوبت صبح و عصر در سالن همایش های غدیر در قم برگزار خواهد شد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، ابراهیم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: همایش هنر و تبلیغ برای دومین بار با رویکرد جدید در حوزه هنرهای تجسمی ورود پیدا کرد و قرار شده است هر دو سال یکبار این همایش با رویکرد تخصصی برگزار شود که در دور جدید، کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی دست مایه کار هنرمندان قرار گرفته است.
وی گفت: این فراخوان برای مخاطبین در سراسر کشور اعم از حوزوی، دانشگاهی و هنرمندان آزاد منتشر شده است که این همایش در دو بخش پژوهش و آثار تجسمی اقدام به گردآوری آثار در حوزه کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی کرده است.
دبیر همایش هنر و تبلیغ درباره بخش کتاب آرایی دینی این فراخوان، تصریح کرد: این بخش شامل قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان و تمامی کتاب ها و آثار مکتوب منتشره شده در قالب آثار دینی می شود(به این معنا نویسنده آن یک مسلمان، روحانی، فرهیخته و نویسنده متدین بوده و یا اینکه آثار با دغدغه دینی نگاشته شده است).
وی با اشاره به بخش تجسمی فراخوان همایش هنر و تبلیغ اظهار داشت: این آثار در حوزه تجسمی و طراحی جلد، تصویرسازی داخل جلد و متن کتاب های کودک و نوجوان، صفحه آرایی و جلد سازی فراخوان شده و این آثار با توجه به مهلت باقی مانده تا پنجم آبان ماه، هنگامی که به نظر هیأت داوری رسید، بهترین آثار در قالب دو نمایشگاه تخصصی آذرماه در قم در معرض دید قرار خواهد گرفت.
سلیمانی به زمان و مکان برگزاری همایش هنر و تبلیغ اشاره کرد و گفت: این همایش 24 و 25 آذرماه در دو نوبت صبح و عصر در سالن همایش های غدیر در قم برگزار خواهد شد. 
وی درباره آثار رسیده به دبیرخانه همایش هنر و تبلیغ تصریح کرد: تاکنون آثار رسیده بیش از هشتصد اثر در حوزه های تجسمی و نزدیک به 50 مقاله در بخش پژوهش بوده است که از میان آثار رسیده، بیش از 60 اثر برگزیده خواهیم داشت.
دبیر همایش هنر و تبلیغ با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از آثار برتر رسیده به این همایش گفت: این نمایشگاه از 11 آذرماه در نگارستان اشراق واقع در قم، ابتدای خیابان صفائیه افتتاح می شود و به مدت 15 روز دایر خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این رویداد به شکل ملی برگزار می شود که در برگزاری آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه ملی و مرکز اسناد، کتابخانه مجلس، خانه کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و برخی از مراکز دیگر همکاری دارند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما