کمال
1395/7/5 دوشنبه مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد:  اعزام بیش از ۱۰ هزار مبلغ در محرم سال جاری مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اعلام خبر برگزاری همایش بزرگ مبلغان در قالب کنگره بزرگداشت روحانیت شهدای مدافع حرم گفت: ماه محرم امسال بیش از ۱۰هزار مبلغ اعزام می شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین یحیی کمال، مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام ۱۰ هزار نفر مبلغ در محرم امسال خبر داد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مناسبت های مختلف اقدام به اعزام مبلغ به سراسر کشور مخصوصا مناطق محروم کرده و امسال نیز بنابر رسالت فرهنگی و تبلیغی و بسط و ترویج و تعمیق اعتقادات دینی مردم، اقدام به اعزام بیش از ده هزار مبلغ می کند.
وی خاطر نشان کرد: موضوعاتی از قبیل فلسفه عاشورا، تاریخ کربلا، آشنایی با مبانی فکری اباعبدالله الحسین(ع) و توجه به اهمیت عزاداری امام حسین(ع) و گسترش این مراسم ها و عزاداری ها و انتقال مفاهیم دینی و عشق دینی به فرزندان و نسل آینده، از محورهای بحث مبلغان در دهه اول محرم امسال می باشد.
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اعزام مبلغان به سراسر کشور، ادامه داد: این اعزام ها در قالب چهار گروه(اعزام گروه تبلیغی، اعزام نخبگان تبلیغی، اعزام عمومی، اعزام مبلغات خواهر) می باشد.
وی اظهار داشت: جهت سهولت در ثبت نام و نیز استفاده بیشتر از فضلا و مبلغان دارای رتبه های بالاتر تبلیغی، برای جلوگیری از حجم وسیع ثبت نام ها، ترتیب زمانی خاص برای رتبه ها و نیز استان ها اعمال گردیده که برای اطلاع از شرح آن مبلغان می توانند به پایگاه اینترنتی بلاغ مراجعه نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین کمال در ادامه افزود: تاکنون با توجه به درخواست سازمان های مختلف از ۱۲۰ گروه تبلیغی، استقبال خوبی نسبت به گروه های تبلیغی گردیده است و پیش بینی می شود این تعداد به بیش از ۱۵۰ درخواست برسد.
وی یادآور شد: مبلغان علاوه بر حضور در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها، در سایر مراکز علمی، دانش آموزی و فرهنگی همچون حضور در مدارس، بیمارستان ها، زندان ها، کمپ های ترک اعتیاد و نیز حضور در مناطق محروم و عشایری به معرفی فرهنگ ناب نبوی، علوی و حسینی در بین مردم و نسل جوانان می پردازند.
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر توجه ویژه به برگزاری سنتی مراسم عزاداری گفت: طرح مباحثی چون تبیین فلسفه قیام عاشورا، معرفی دستاوردهای نظام، تبیین مبانی فکری انقلاب اسلامی و شعار سال (سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل)، توجه به مباحث ولایت فقیه و امامت بر اساس آیات و روایات، همچنین ضرورت اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی، سبک زندگی اسلامی، دشمن شناسی و بصیرت افزایی از مسائل دیگری است که مبلغان در ایام محرم امسال به آن عنایت دارند و از این رو کتاب ره توشه محرم ۹۵ برای غنا بخشی به منابر، آماده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین کمال با اشاره به برگزاری همایش بزرگ مبلغان در قالب کنگره بزرگداشت روحانیت شهدای مدافع حرم عنوان کرد: این همایش با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز هشتم مهرماه ساعت ۸ صبح در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما