بازدید لطفی
1395/7/5 دوشنبه با حضور مدیران و معاونین بنیاد ملی نخبگان در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ راه های تعامل و همکاری بین پژوهشگاه و بنیاد ملی نخبگان بررسی شد با حضور مدیران بنیاد ملی نخبگان در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، راه های تعامل و همکاری بین این دو مرکز بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ابتدای این جلسه، ضمن خیر مقدم به مدیران و معاونان بنیاد ملی نخبگان گفت: در عصر کنونی چند دغدغه داریم که یکی از آنها اسلامی سازی علوم است که البته در بخش علوم سیاسی کارهای خوبی شده است. 
وی به بیان برخی از فعالیت های پژوهشگاه، همچون برگزاری همایش پایان نامه های برتر در عرصه دین پژوهی و فرهنگ نامه قرآن کریم و اصطلاح نامه و بخش های دیگر دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که زمینه های مشترک با بنیاد ملی نخبگان فراهم گردد.
در ادامه الستی، معاون بنیاد ملی نخبگان ضمن تشکر از دعوت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ابتدا به معرفی بنیاد ملی نخبگان پرداخت و گفت: این بنیاد در اوایل کار دولت نهم شروع شده و به صورت هیأت امنایی فعالیت می کند و رئیس جمهور به عنوان رئیس هیأت امنا محسوب می شود و رئیس بنیاد ملی نخبگان(سورنا ستاری) معاون رئیس جمهور است.
به گفته الستی، وظیفه این بنیاد، سیاستگذاری و برنامه ریزی  و تهیه سند راهبردی در زمینه نخبگان کشور است که این بنیاد در زمینه نخبگان حوزوی با شورای عالی حوزه های علمیه همکاری دارد. 
وی افزود: معاونت علمی رئیس جمهور یکی از مهمترین نهادهای دانش بنیان است که جزء نهادهای مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است. 
به گفته معاون بنیاد ملی نخبگان، این معاونت طبق تعریف مقام معظم رهبری، رابط بین مسائل علوم است. الستی در ادامه تأکید کردند که طرح هایی که جنبه نظریه پردازی و کاربردی داشته باشد، مورد حمایت کامل ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان است.
در ادامه این جلسه، انبیاء معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: اگر بخواهیم نخبه خوب داشته باشیم، باید در زمینه های دینی و اعتقادی هم تقویتشان کنیم. 
وی از برگزاری سالانه بین 500 تا 600 برنامه فرهنگی از سوی این معاونت در کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در زمینه فرهنگی هم بتوانند با پژوهشگاه همکاری داشته باشند.
نصرتی هم در ادامه این جلسه پیشنهاد کرد کمیته ای که بین پژوهشگاه و بنیاد ملی نخبگان تشکیل می شود، در هفته پژوهش متن تفاهم نامه را آماده کرده تا ضمن دعوت از ستاری جهت بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش، از نزدیک با فعالیت های دفتر و پژوهشگاه آشنا شود.
در پایان مقرر شد کمیته ای بین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و بنیاد ملی نخبگان تشکیل و راه های همکاری بین دو مرکز بررسی و در قالب تفاهم نامه آماده گردد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما