شبکه هدهد
1395/7/3 شنبه در نخستین حلقه هنر و رسانه دینی صورت گرفت؛  نقد و بررسی مقاله علمی ـ ترویجی «شبکه هدهد و تربیت کودک» چکیده و متن مقاله علمی ـ ترویجی «شبکه هدهد و تربیت کودک» روی شبکه معالم بارگذاری شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نخستین جلسه حلقه هنر و رسانه دینی مرکز آموزشی شیخ بهایی در سال تحصیلی جدید با موضوع نقد و بررسی مقاله علمی ـ ترویجی «شبکه هدهد و تربیت کودک» در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسن خفاجه، نگارنده این مقاله با ترسیم دورنمایی از محتوا و ضرورت مقاله، هدف از نگارش این نوشته را تبیین جایگاه تربیتی شبکه هدهد برای قشر کودک جامعه بیان کرد.
وی با برشمردن عوامل تربیت کودکان، خانواده را مهمترین پایه تربیتی معرفی کرده و رسانه را نیز به جهت جذابیت و سمعی بصری بودن آن، در جایگاه بعدی قرار داد و تأکید کرد: نباید نقش رسانه در تربیت را تام قلمداد کرد، بلکه رسانه تنها مکمل این مقوله است.
این پژوهشگر حوزوی به نقل از مدیر شبکه هدهد نسبت به تولید و عرضه محتوای این شبکه یادآور شد: حدود نیمی از برنامه های این شبکه تولید داخلی بوده و این جزو نقاط قوت شبکه محسوب می شود.  
وی در پایان عملکرد این شبکه را مثبت ارزیابی کرده و افزود: نتیجه این پژوهش آن است که خانواده ها می توانند در تربیت فرزندشان روی این شبکه به عنوان مکمل پرورشی حساب کنند.
در بخش دیگری از جلسه هر یک از اعضای حلقه به نقد و بررسی محتوایی و ساختاری این نوشته پرداختند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما