تفاهم نامه
1395/4/6 يكشنبه امضاء تفاهم نامه همکاری دفتر جنوب شرق با اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور با حضور در اداره کل زندانهای استان سیستان و بلوچستان با علیرضا بابایی مدیر کل زندانها دیدار و تفاهم نامه همکاری امضا نمود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور، حجت الاسلام و المسلمین تیموری رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در امور فرهنگی و ضرورت انجام امور فرهنگی و تبلیغی در زندانها با توجه به نوع مخاطبین، این مهم را دشوار وحساس و در عین حال ضروری و مورد نیاز دانست و افزود: با انجام دقیق و اصولی برنامه های اصلاحی و تربیتی می توان از بسیاری از مشکلات اجتماعی و جرائم پیشگیری نمود و بر ضرورت حضور مبلغان خصوصاً نخبگان در زندانها و مراکز تحت اشراف اداره کل زندانهای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
وی با بیان شرحی از حوزه کاری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی  را جهت گسترش و تعمیق همکاری با زندانهای استان سیستان وبلوچستان در زمینه های قرآنی و فرهنگی و تبلیغی اعلام نمود.
در ادامه مدیر کل زندانهای استان در سخنانی با ارائه مختصری از فعالیت های جاری اصلاحی و تربیتی در زندانهای استان سیستان و بلوچستان، انجام صحیح و اصولی برنامه های تربیتی را نیازمند توجه به چهار رکن و اصل شخصیت فرد، محیط، وراثت و ضلع چهارم تعلیم وتربیت دانست و افزود : جهت توفیق در امور اصلاحی و تربیتی  زندانها می بایست با مخاطب شناسی ، انتخاب مفهوم و پیام مناسب و روش بیان شیوا و جذاب برنامه ها را اجرا نمود.
رئیس ستاد کاهش آسیب رفتارهای پر خطر زندانهای استان در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آماری از میزان عود زندانیان استان به زندان کسب رتبه برتر کشوری  توسط زندانهای استان در سال گذشته در زمینه کاهش میزان عود به زندان را نشان دهنده  تاثیر خوب برنامه های اصلاحی و تربیتی و سیاست های کاهش جمعیت کیفری در استان دانست و اظهار امیدواری نمود با تعمیق و تقویت هر جه بیشتر این برنامه ها به کمک دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق بتوان امسال نیز شاهد عملکرد رو به رشد و مفیدی را در این خصوص شاهد باشیم.
وی خاطر نشان کرد: بی شک در اجرای موثر برنامه های اصلاحی و تربیتی زندانها به تنهایی نمی توان پاسخگوی همه نیازها شد و سایر دستگاههای ذیربط فرهنگی استان می توانند در این خصوص نقش  و سهم خود را ایفا نمایند که زندانهای استان از این امر استقبال می نماید.
شایان ذکر است در انتهای این دیدار تفاهم نامه همکاری در زمینه برنامه های فرهنگی ، تربیتی و دینی به امضای مدیران دو دستگاه رسید.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما