رونمایی فلسفه علم اصول
1395/3/3 دوشنبه رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس: استفاده از دیدگاه‌های مختلف از ویژگی‌های کتاب «فلسفه علم اصول» است رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس استفاده از دیدگاه‌های مختلف را از ویژگی‌های کتاب فلسفه علم اصول برشمرد و گفت: در این کتاب استدلال‌های قوی و نظرها و دیدگاه‌ها به خوبی با یک ذهنیت صاف، شفاف و قوی تدوین شده است.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس استفاده از دیدگاه‌های مختلف را از ویژگی‌های کتاب فلسفه علم اصول برشمرد و گفت: در این کتاب استدلال‌های قوی و نظرها و دیدگاه‌ها به خوبی با یک ذهنیت صاف، شفاف و قوی تدوین شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه علم اصول» تألیف آیت الله صادق آملی لاریجانی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این اثر دارای ساختاری عمیق و استدلال هایی کافی است.
وی نگارش چنین اثری را لازم دانست و گفت:  تاکنون در این زمینه با نگاه پیش درآمدی به فلسفه اصول کار شده بود و نگارش این اثر به نوبه خود بی نظیر است.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اینکه حوزه علمیه در طرح فلسفه علم و اصول پیشتاز است، افزود: این مباحث حتی به خارج از کشور و بین متفکران علوم اسلامی نیز جای گرفته است.
وی با بیان اینکه در نگاه بیرونی به دانش اصول باید به سه بعد توجه داشت، به بعد تاریخی آن اشاره کرد و گفت: در زمینه تاریخ فلسفه علم اصول به صورت دقیق تحریر نشده و آنچه در این زمینه آمده تنها به شکل کلیات است.
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه علم اصول نقش ابزاری بودن خود را نسبت به فقه به خوبی ایفا نکرده است، گفت: علم اصول باید خود را در مسیر بازسازی ایفای نقش جدی نسبت به فقهی که با مشکلات جامعه اسلامی مواجه است، قرار دهد و نقش عالی خود را نسبت به مسائل استنباطی دنبال کند.
وی استفاده از دیدگاه‌های مختلف را از ویژگی‌های کتاب فلسفه علم اصول برشمرد و ادامه داد: در این کتاب استدلال‌های قوی و نظرها و دیدگاه‌ها به خوبی با یک ذهنیت صاف و شفاف و قوی تدوین شده است.
منتخب مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کتاب فلسفه علم اصول می تواند از کتاب های مؤثر و مفید در حوزه ها و برای طلاب باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما