طباطبایی نژاد
1395/2/8 چهارشنبه آیت الله طباطبائی نژاد در دیدار خواهران طلبه مؤسسه آموزش عالی بانو مجتهده امین(ره): ارزش و عظمت حوزه های علمیه خواهران در خودسازی خواهران طلبه است امام جمعه اصفهان گفت: اصلاح یک خواهر طلبه منجر به اصلاح یک کانون و در نهایت اصلاح جامعه می شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار نوروزی خواهران طلبه مؤسسه آموزش عالی بانو مجتهده امین(ره) اظهار داشت: اگر خانمی 50 سال پای منبر بنشیند نمی تواند به اندازه پنج سال تحصیل در حوزه مؤثر باشد.
وی افزود: تأثیری که یک مادر خوب و مؤمن می تواند روی فرزند خود داشته باشد، پدر ندارد، به عنوان مثال اسماء بنت عمیس در ابتدا همسر جعفر ابن ابیطالب بود و پس از شهادت جعفر، همسر خلیفه اوّل شد.
آیت الله طباطبائی نژاد ادامه داد: اسماء از همسر اولش، عبدالله بن جعفر را داشت که مقام والای او در تاریخ ثبت شده است، عبدالله بن جعفر همسر حضرت زینب سلام الله علیها بود و همچنین از همسر دومش محمد بن ابابکر را داشت که حضرت علی علیه السلام در زمان شهادتش فرمود مرگ محمد کمر مرا شکست.
وی در ادامه تصریح کرد: همان گونه که یک زن خوب را از لحاظ ارزشی نمی توان قیمتی گذاری کرد، به همان نسبت زن بد نیز باعث فاسد شدن افراد بسیاری خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پس از بیان تأثیر والای یک زن در تربیت بشریت به وظیفه یک زن در قبال شوهرش اشاره کرد و گفت: خداوند زن را ملزم به اطاعت از همسرش کرده است.
وی با قبیح دانستن طلاق اظهار داشت: طلاق در بین خواهران طلبه اصلاً نباید وجود داشته باشد و زن باید بتواند آن گونه زندگی را مدیریت کند که علی رغم وجود مشکلات بتواند جریان زندگی مشترک را حفظ کرده و از متلاشی شدن آن پیشگیری کند.
آیت الله طباطبائی نژاد خاطر نشان کرد: مشکل کنونی ما در کشور معضل طلاق است و در اصفهان از هر 5 ازدواج یک طلاق وجود دارد و متأسفانه دلیل آن این است که جوانان در مورد مسائل و مشکلات زندگی شناخت کافی ندارند.
در ابتدای این دیدار مدیران مؤسسه آموزش عالی بانو مجتهده امین(ره)، مدرسه علمیه زهرای مرضیه(سلام الله علیها) و اهل البیت(علیهم السلام) به بیان گزارش مختصری از فعالیت های حوزه علمیه خود پرداختند.
لازم به ذکر است در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان سرپرست مؤسسه آموزش عالی بانو مجتهده امین(ره)، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی ابطحی رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان حضور داشتند.


 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما