مسعودی
مسعودی
1395/2/7 سه‌شنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: لازمه اقتصاد مقاومتی اخلاق است رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دیدار صمیمانه با پرسنل این دفتر ، رمز موفقیت در عرصه اقتصاد را اخلاق اسلامی دانست.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در این دیدار که با حضور تمامی پرسنل در محل نمازخانه دفتر برگزار شد؛ حجت الاسلام و المسلمین مسعودی با ابراز تاسف از ارتحال همکارمان مرحوم محمد مهدی قهرمانی و فقدان حضرت آیت الله واعظ طبسی و حجت الاسلام موسوی نژاد از اساتید حوزه علمیه مشهد سخنان خود را آغاز کرد و گفت: سال 1395 نویدگر سالی سرشار از موفقیت و بهروزی است زیرا آغاز آن با ولادت با سعادت حضرت صدیقه کبری (س) و نیز ورود در ماه مبارک رجب همراه بوده است .
وی افزود: در بین سه ماه رجب ، شعبان و رمضان تنها ماه حرام، ماه رجب است و خصوصیتی که در این ماه به نقل از پیامبر گرامی اسلام بیان شده است ، این است که ماه رجب ماه خداست و اختصاص به ذات احدیت دارد.
مسعودی تصریح کرد : برخی بر این عقیده اند که این ماه به لحاظ استجابت دعا نمایانگر اوصاف جمالیه ربوبی در باب اجابت دعای بندگان است و ازین روست که در آداب این ماه سفارش ویژه به استغفار و دعا شده است و البته دفتر تبلیغات  به عنوان کانونی معنویت گرا جا دارد از این موقعیت هرچه بیشتر بهره مند شوند.
وی به فضای سیاسی – اجتماعی امسال اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در تدبیری حکیمانه سال 1395 را به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نام گذاری کردند و از ابتدای سال باید برنامه ریزی های مدون برای تحقق این امر را در دستور کار قرار داد ؛ البته فعالیت های مستقیمی در این رابطه در دفتر وجود دارد و مدیران مربوطه تدبیر اساسی در این مقوله را در نظر گرفته اند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد : هر تحول اجتماعی در عرصه اقتصاد ، فرهنگ ، تمدن و دانش بدون بستر آرام ، امن و مطمئن امکان تحقق ندارد و باید در جامعه ای آرام و متخلق به دنبال این امر بود.
وی با اشاره به روایتی از فرمایشات حضرت امام صادق (ع) گفت: عالمان و دانشمندان دین وظیفه ای خطیر داشته و بایستی در اشاعه علم و دانش خود بکوشند ، اینان در پاسخگویی به سوالات و ابهامات  بایستی مجاهدت ورزیده و سدی محکم در برابر نفوذ باطل باشند .
همین گونه عالمان دین بایستی در کنار نصیحت مردمان ، انتقاد پذیر بوده و نشر دانش و علم خویش را تنها در فضای ارتباط با اهل  ثروت دنبال ننمایند
حجت الاسلام و المسلمین مسعودی در پایان تاکیدکرد : هدف ما در طول دوره مدیریتی نشر ازاد افکار بوده است و همچنان نیز بر این اصل ثابت قدم هستیم لکن نشر آزاد افکار سالم و دوری گزیدن ار القای شبهه به گونه ای بر اذهان تاثیر منفی و مخرب نگذارد و اینگونه جامعه ای آرام و صادق بوجود آمده و دانش و اقتصاد در آن رشد خواهد نمود.  

 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما