یعقوب نژاد
1397/9/25 يكشنبه معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی یکی از راه های نشان دادن خدمات انقلاب اسلامی است معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی یکی از راه های نشان دادن خدمات انقلاب اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد در دومین روز از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، تنفس در فضای انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و اظهار داشت: می توان ادعا کرد که چنین شرایطی آرزوی اولیای خدا بوده که ما شاهد آن هستیم و آنچه هست از نفس مسیحایی امام بزرگوار است.
رییس پژوهشکده اطلاعات و مدارک اسلامی با بیان این که ما کمبودهای زیادی داریم ولی این به این معنا نیست که ما مقصر هستیم، تصریح کرد: بارها مقام معظم رهبری فرمودند که کم کاری که در این کشور صورت گرفته و ظلمی که به این مردم شده فراوان است و خدماتی که انقلاب اسلامی کرده باید احصاء شود.
وی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی را یکی از راه های نشان دادن خدمات انقلاب اسلامی در طول این چهل سال دانست و گفت: آنقدر عقب افتادگی فراوان و زیاد است که ما باید تلاش مضاعف کنیم و حرکتمان بسیجی باشد و شب و روز تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد با بیان این که پژوهش در بسیاری از مجموعه های سازمانی جایگاه مناسبی ندارد و ذیل آموزش تعریف می شود، اظهار داشت: به جای این که آموزش مان پژوهش محور باشد، پژوهش در ذیل آموزش تعریف می شود واکثر محققان ما تابعی از آموزش تلقی می شوند و خیلی از کارهای پژوهشی به خاطر این که در ذیل قوانین و دستور العمل های آموزشی قرار نمی گیرند، جایگاهی ندارند.
وی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی یک نهاد علمی و فرهنگی است که نقش خود را در محمل مطبوعات به خوبی بازی می کند، گفت: طبق آماری که ارائه شده ما حدود 24 مجله در دفتر داریم که به تناسب 300 مطبوعه در قم تناسب خوبی دارد.
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: از آنجایی که نشریات محمل اساسی برای ارائه علم و فرهنگ است، این تعداد نشریات نشان می دهد که دفتر تبلیغات اسلامی بنا دارد که نقش تبلیغاتی خود را ایفا کند.
وی تصریح کرد: در بررسی اولیه ای که تیم کارشناسی ما انجام دادند 14 مجله به مرحله دوم آمدند و بر اساس8 معیار بررسی و رتبه بندی ها صورت گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد با اشاره به معیارهای بررسی مجلات گفت: به روز بودن، داشتن رتبه علمی، ثبت در نمایه بین المللی، تعداد مقالات چاپ شده در سال، داشتن سایت و به روزرسانی اطلاعات سایت و تعداد دانلود مقالات، میانگین تعداد نویسندگان، ضریب کیفی مجله در isc و صورت جلسه هیأت تحریریه از ملاک های ارزیابی ما بودند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد با بیان این که از 14 مجله، سه مجله آیین حکمت و نقد ونظر و تاریخ اسلام بالای 80 امتیاز گرفته اند، اظهار داشت: امسال ما یک مجله را به عنوان مجله برتر انتخاب کردیم که از مجموعه دانشگاه است و هیأت رییسه تشخیص داد که مجله دومی را هم شایسته تقدیر قرار دهد که این مجله از پژوهشگاه بود که بالای 80 امتیاز گرفته است.
وی افزود: با تلاشی که معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی کرد و موافقت هایی که هیأت امنا داشتند، ما اداره مجلات را در پژوهشگاه تأسیس کردیم تا مجلات ما با مدیریت منسجم و هم افزایی و هماهنگی درستی منتشر شوند و تمام مجلات باید در کارهای اداری، قالبی و شکلی با اداره مجلات هماهنگ باشند.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم مجله علمی پژوهشی "آیین حکمت"به مدیر مسؤولی حجت الاسلام والمسلمین مریجی از دانشگاه باقرالعلوم(ع) به عنوان مجله برتر و مجله علمی پژوهشی "نقد و نظر" با مدیر مسؤولی حجت الاسلام والمسلمین مقیمی از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی شایسته تقدیر شدند.
چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از 24 تا 29 آذرماه از ساعت 8 صبح تا 20 در مرکز همایش های غدیر قم در حال برگزاریست.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما