01
1396/9/13 دوشنبه رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:  بشرِ امروز راهبردی غیر از تمسک به ولایت اهل بیت(ع) ندارد  وقتی کسی همراه امام می شود، این همراهی او را از ضرر و زیان و پراکندگی و آشفته خیالی نجات می دهد، در دنیای پر اضطراب امروز بشر راهبردی غیر از تمسک به ولایت اهل بیت(ع) ندارد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در اختتامیه همایش بین المللی «سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در سیره امنیتی امام بیشتر آن مواجه ایشان را در عرصه های مختلف می بینیم مخصوصا تلاش های آن حضرت برای حفظ امنیت پیروان اهل بیت(ع) در عرصه های مختلف دارند. 
وی درباره اهمیت تقیه در برابر دیگر مذاهب گفت: تقیه در جایی که باید تقیه کرد، همچون نماز است و تارک تقیه در محل آن مثل تارک نماز است. باید به این آموزه ها در برخورد با دیگر مذاهب توجه کنیم. 
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: امام هادی(ع) مباحثی مربوط به امنیت اخروی ما دارند، که زیارت جامعه کبیره در این جهت بسیار مهم است و در آنجا ملاک هایی گفته می شود که اگر مسلمانان می خواهند بقای ادبی شان دچار مشکل نشود چکار کنند.
وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب افزود: توحید با امامت برای ما بقای ابدی را می آورد و توحید بدون همراهی ب رهبر الهی بقای ابدی را به دنبال نمی آورد و نتیجه این می شود که فرد در برابر خدا سرافراز نخواهد بود. 
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: وقتی کسی همراه امام می شود، این همراهی او را از ضرر و زیان و پراکندگی و آشفته خیالی نجات می دهد، در دنیای پر اضطراب امروز بشر راهبردی غیر از تمسک به ولایت اهل بیت(ع) ندارد. 
وی در پایان با اعلام خبر برگزاری همایش بین المللی امام علی(ع) خاطرنشان کرد: سال آینده همایشی برنامه ریزی شده که با محوریت عدالت و معنویت برگزار می شود و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما