قربان زاده کوهساری آزادی صدرایی
1396/8/9 سه شنبه مدیر عامل خبرگزاری حوزه: ضرورت درخشش بیشتر دفتر تبلیغات اسلامی در داخل و خارج از کشور مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: عرصه بین المللی یک عرصه بسیار راهبردی برای دفتر تبلیغات اسلامی است و می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری با حضور در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی، تولیدات فاخری است و نیازهای متنوعی را پاسخ می دهد و بسیاری از اقشار جامعه توده و نخبگانی می توانند دغدغه ها و شبهات خود را در تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی(کتاب ها، مجلات، رسانه ای) پیدا کنند.
وی با تأکید بر ضرورت شناسایی و ساماندهی مخاطبان نشریات گفت: مشکل عمده دفتر تبلیغات اسلامی این است که تولیدات انبوهی که دارد، به دست مخاطب نمی رسانند؛ آخرین نقطه تولید چاپ کتاب و مجلات نیست، بلکه این تولیدات مخاطبین خاص دارند و باید این مخاطبین شناسایی و ساماندهی شوند.
مدیر عامل خبرگزاری حوزه تصریح کرد: محصولاتی که تولید می شوند باید هنرمندانه و جذاب به آنها اطلاع رسانی شود و باید محصولات این دفتر را بداند؛ راه معرفی کردن محصولات به مخاطبان، فرستادن کتاب نیست، بلکه شاید با فرستادن یک پیام و آماده سازی بروشور محصولات معرفی شوند. 
وی عدم شناخت مخاطبان نشریات دفتر تبلیغات اسلامی را معضل خواند و افزود: این تولیدات مخاطبین بسیار زیادی دارد و مخاطبان آن تشنه هستند اما آنها محصولات این دفتر را نمی شناسند، این معضل بسیار جدی است. 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به مخاطبان زیاد دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: محصولات این دفتر غیر از عرصه های داخلی، مخاطبین بسیار زیادی در خارج از کشور دارد، عرصه بین المللی یک عرصه بسیار راهبردی برای دفتر تبلیغات اسلامی است.
وی گفت: در دنیا افراد فراوانی هستند که با زبان فارسی آشنایی دارند؛ 30 هزار فارغ التحصیل جامعه المصطفی در ایران فارسی یاد گرفته اند و مخاطب همین تولیدات فارسی شما هستند؛ دفتر تبلیغات اسلامی برای بین المللی کردن آثار خود، نیازمند ترجمه نیست، فقط باید به دست فارسی زبانان دنیا برسد. اگر دفتر تبلیغات اسلامی برای این مسأله تدبیر جدی داشته باشد، می تواند ثمره سه دهه تلاشی انجام شده، برداشت کند.
مدیر عامل خبرگزاری حوزه با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد، گفت: در خلال این سال ها، دفتر تبلیغات اسلامی سی سال کاشته، اما برداشت نکرده است؛ برداشت به این معنا است محصولات این دفتر به دست مخاطب نرسیده است؛ بسیاری از آثار این دفتر نخبگانی است و نخبگان در جریان نیستند و بسیاری از آثار، توده است و توده در جریان نیستند و بسیاری دیگر تخصصی موضوعی است و اهل آن تخصص به خوبی آشنا نیستند و اگر تدبیر صورت بگیرد، دفتر تبلیغات اسلامی می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حقیقتا مجموعه بسیار مبارک و تأثیرگذاری است و محتواهای بسیاری خوبی آماده می شود، اما در مرحله تولید مانده و برای عرضه آن باید فکر اساسی شود. 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

پیشنهاد واگذاری اعطای نشان شامد به سایت های مذهبی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی
مدیر گروه فرهنگ سازی مرکز فناوری و اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: پیشنهاد می شود که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ساماندهی محتوای دینی را در فضای مجازی انجام دهد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی پژوهان همزمان با نمایشگاه رسانه های دیجیتال
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی با عنوان فضای مجازی سالم، مفید و ایمن را برگزار می کند.

به روزتر بودن دفتر تبلیغات اسلامی از میان مجموعه های حوزوی در عرصه رسانه های دیجیتال
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به مجموعه هایی که در حوزه فعال هستند، دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه به روز تر است.

کارگاه «مدیریت اطلاعات مبتنی بر اصطلاحنامه» برگزار شد
کارگاه «مدیریت اطلاعات مبتنی بر اصطلاحنامه» به همت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار شد

ضرورت هم افزایی دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بسیاری از محصولات دفتر ارزشمند وقابل تقدیر است اما هم افزایی دفتر و سازمان در این عرصه بسیاری ضروری است.

دفتر تبلیغات اسلامی منشأ خدمات مؤثری است
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت های خیلی خوبی داشته و توانسته منشأ خدمات مؤثری در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و نشر معارف اسلامی باشد.

باید دامنه فعالیت های فناوری و دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی گسترده تر شود
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نرم افزارهایی و وبگاه هایی که ایجاد شده و قابل تقدیر است و باید دامنه آنها گسترده تر شود.

امضای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
تفاهم نامه میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به امضا رسید. 

امضای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
تفاهم نامه میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به امضا رسید. 

حضور مسؤولان کشوری و حوزوی در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال
مسؤولان کشوری و حوزوی از  غرفه دفتر تبلیغات اسلامی در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال بازدید کردند.

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما