سرلک
1396/6/23 پنجشنبه استاد حوزه و دانشگاه:  خاطره نویسی از شئون مهم رشد معنوی است استاد حوزه و دانشگاه خاطره نویسی را از شئون مهم رشد معنوی دانست و گفت: اگر به مسأله خاطره نویسی پرداخته شود، می توان از برکات معنوی آن استفاده کرده و جامعه را به سمت معنویت هدایت کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک در آیین اختتامیه «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: وجوه مختلفی برای بحث خاطره نگاری و تبدیل آن به یک جریان دامنه دار وجود دارد.
وی گفت: خاطره نویسی کار کشف را می کند، انگار انسان ها وقتی که خاطره خود را می نویسند، دارند از شئون محاسبه نفس خود قلم می زنند. کشف، جذاب ترین اتفاق است که انسان می تواند دوباره خود را واکاوی کند، به خصوص وقتی که قصد ستایش خود را نداشته باشد. 
کارشناس رسانه ملی ضمن بیان خاطره ای از تبلیغ خود گفت: خاطره نویسی از شئون مهم رشد معنوی است که اگر به آن روی بیاوریم، می توان از برکات معنوی آن استفاده کرده و جامعه را به سمت معنویت هدایت کرد.
وی افزود: خاطره وقتی آفریده می شود که نگاه منفعل با حادثه ها نداشته باشیم و به جنگ حادثه ها می رویم و از رویدادهای اطراف خود، آنگونه که می بینیم روایت می کنیم. یک مبلغ واقعی، مبلغی است که شخصاً داعیه ندارد هر چند که ادعای حقانیت تبلیغ خود را دارد. با توجه به موضعی که جامعه نسبت به طلاب و روحانیون دارند، اگر این مواضع به درستی صورت بگیرد، نگاه ها را درست می کند، نوع زائرینی که از مکه بر می گردند می گویند که نگاهمان به روحانی تغییر کرد 
حجت الاسلام والمسلمین سرلک اظهار داشت: از ابزاری که اختیار داریم می توانیم استفاده کنیم؛ یکی از شیوه های تبلیغی در زمان اندک، رابطه ای است که با میدان گفت و گو می توان برگزار کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یک موضوع مهم در تبلیغ استفاده از فضای موجود است و مبلغ باید تلاش کند که از ابزار موجود برای خلق و انتقال پیام استفاده کند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما