واعظی
1396/6/23 پنجشنبه رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبیین کرد:  نقش منزلت اجتماعی طلاب در پذیرش پیام تبلیغ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منزلت اجتماعی طلاب در میان مردم را مؤثر در تبلیغ دانست و بر حفظ و تقویت آن از سوی روحانیت تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی آیین اختتامیه «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما یک ویژگی خاصی دارد و آن این که سازواره های اجتماعی خیلی متنوعی دارد، یعنی ما شهرنشین، روستانشین، عشایری، کوهستان نشین و کویرنشین داریم و این سازواره های متنوع دارای بارهای فرهنگی خاصی است که علاوه بر این ها، دارای قومیت های متنوع و متعددی هستیم.
وی گفت: حوزه ما امتیاز خاصی دارد و آن این که از تمام این سازواره های اجتماعی و قومیت ها در حوزه ما حضور دارند و روحانیت ما در بطن و متن جامعه با همه شاکله های مختلف خود نماینده دارد و این امتیازی را ایجاد می کند. 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: به واسطه این بافت چند لایه و پیچیده و حضور روحانیت در ایام تبلیغی، این ارتباط اجتماعی را ایجاد کرده و خاطره نویسی می تواند تابلویی از واقعیت های فرهنگی و اجتماعی ما باشد. 
* خاطره نویسی احداث و ایجاد اسناد تاریخی است
وی افزود: برای شناسایی واقعیت ها و تطورات فرهنگی ما که اتفاق می افتد هیچ سندی بهتر از این خاطرات واقع بینانه آن هم از سوی کسانی که داعیه ای بر خلاف واقع گفتن ندارند، نمی تواند این تاریخ را به نسل بعد منتقل کند
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی بر حفظ دانش سازمانی تأکید و اظهار داشت: در مدیریت تأکید می کنند بر این که دانش سازمانی باید محفوظ بماند و کسی که در پستی قرار گرفته، حاصل سال ها تلاش است که تجربیات انباشته شده آن فرد یک دانش سازمانی است که این تجربیات باید حفظ شود تا مدیر بعدی از آنها استفاده کند. 
وی با بیان این که در فضای تبلیغی باید دانش تبلیغ بومی و منطقه ای را که اقتضائاتی دارد، انباشته شود، گفت: تاریخ باید بداند که تقوا، ایمان، دین و مکتب اهل بیت(ع) چگونه و با چه سختی هایی حفظ شده است و بایستی قدردان این امر باشیم.
* مخاطبان خاطرات مبلغان
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مخاطبان خاطرات ثبت شده مبلغان تصریح کرد: این خاطرات مخاطب خاص و آکادمیک دارد که می خواهند روی فرهنگ منطقه خاصی تحقیق کنند که می توانند به این خاطره نویسی ها مراجعه کنند که این بخش تخصصی کار است. همچنین احتیاج داریم که بخش مخاطب عمومی هم داشته باشیم و باید جوری بنویسیم که بتوانیم با لایه های مختلف جامعه ارتباط بگیریم. باید با این رمان نویسی و خاطره نویسی ها کار ارتباطی و فرهنگی انجام داده و مخاطب عمومی را تحت تأثیر قرار دهیم. 
وی افزود: خاطرات و داستان های تبلیغی باید از دو حیث قوت داشته باشد: هم محتوایی که حسن سلیقه در انتخاب مضمون و پیام لحاظ شده باشد و هم از لحاظ آرایه های بیانی و نوشتاری جذاب و تأثیرگذار باشد که در مخاطب اثرگذار شود وگرنه این فعالیت ارتباطی تبلیغ ناقص خواهد ماند. 
* نقش منزلت اجتماعی طلاب در میان مردم
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی به نقش منزلت اجتماعی طلاب در میان مردم پرداخت و تصریح کرد: مخاطب عمومی و علاقه مندی عمومی نسبت به خواندن خاطرات طلاب، به یک امور متنی هم که منزلت اجتماعی روحانیت است، بستگی دارد. این که کارهای طلاب و روحانیت و خاطره نگاری و امثال ذلک خواننده عمومی پیدا کند. 
وی خاطرنشان کرد: غیر از زیبایی های متن و پیام، به نوع نگاه مردم به طلاب بر می گردد که آن منزلت اجتماعی و پیش قضاوت ها بسیار مهم است و واقعیت این است که این پیش قضاوت ها را خود ما با انجام وظیفه، خدوم بودن، صادق بودن، محبت به مردم و مردم دوستی می سازیم که اگر اینها حفظ و تقویت شود مخاطب عمومی بیش از پیش خواهیم داشت.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

تأثیرگذاری در مناسبات خانواده منوط به آشتی روحانیون با خانواده ها است
رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: رشته بندی های حوزه باید به شکلی که دین به حیات عمومی مردم بیاید، تغییر پیدا کند.

دنیای شبهه به خانواده ها کشیده شده است/معرفی چند اثر ویژه تبلیغ محرم الحرام
استاد حوزه علمیه قم گفت: سخنان و پیام های امام حسین(ع) بهترین عنوان اعتقادی، کلامی، اخلاقی و سیاسی در ایام تبلیغی است. 

مهم ترین مشکل خانواده ها نبود حاکمیت خداوند است
استاد حوزه علمیه قم نبود حاکمیت خداوند را مهم ترین مشکل خانواده ها عنوان کرد و گفت: تا وقتی که خدا در خانواده ها حاکم نشود، از آسیب ها در امان نخواهیم بود.

بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی درباره «تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی ایران»
بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی درباره «تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی ایران» در همایش حوزه علمیه و جمعیت در قم قرائت شد.

مسأله جمعیت مسئله ای ساختاری است، نه شعاری
مسؤول کمیته پایش سیاست های جمعیتی انقلاب فرهنگی ضمن ارائه آماری از کاهش رشد جمعیت ایران گفت: ایران در سال 2050 در زمره کشورهایی قرارمی گیرد که بیش از 30 درصد آن را جمعیت سالمند تشکیل می دهد.             

باید مقوله جمعیت را مثل مقوله مقاومت مهم بشماریم
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: مقوله جمعیت، نیازمند طراحی های نو، اقدامات و ابتکارات جدید و حرکت جدی تر است و انتظار حوزه از مسؤولان برداشتن گام های بلند تر و تصحیح خطاها و اشتباهات گذشته است.

اعزام 10 هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در محرم الحرام 96
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برنامه دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم اعزام قریب به ده هزار مبلغ است که مبلغان در کنار محتواهای تبلیغی خود، بخشی را به مسئله راهبردی جمعیت اختصاص دهند و مردم را نسبت به این مسأله توجیه کنند. 

لزوم شروع خیزش آگاه سازی خطرات کاهش جمعیت
حضرت آیت الله سبحانی گفت: باید خیزشی جمعی در ایران شروع شود و مسئله خطرات کاهش جمعیت را به صورت علمی مطرح کنند، نه حماسی و ضرر های این مسئله را از جنبه فردی و اجتماعی بیان کنند.

خاطره نویسی از شئون مهم رشد معنوی است
استاد حوزه و دانشگاه خاطره نویسی را از شئون مهم رشد معنوی دانست و گفت: اگر به مسأله خاطره نویسی پرداخته شود، می توان از برکات معنوی آن استفاده کرده و جامعه را به سمت معنویت هدایت کرد.

ایجاد جریان در تبلیغ، مهمترین ثمره جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق گفت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغان است که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما