شیخ الاسلامی
1395/12/15 يكشنبه رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد: تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم بر باورهای مردم تأکید دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شیخ‌الاسلامی در گردهمایی آموزشی و تبلیغی مبلغان ایام فاطمیه اصفهان اظهار داشت: امسال دفتر تبلیغات اسلامی موضوع سبک زندگی را برای این ایام انتخاب کرده است که بعضی به اشتباه آن را تنها آداب و مناسبت‌های اجتماعی زندگی می‌دانند در حالی که این مسأله گسترده‌تر است.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی افزود: منظور از این مفهوم منظومه‌ای از انتخاب‌ها و ترجیح‌های افراد است نه صرف یک رفتار، که باید سه مؤلفه فراگیری و استمرار، بازگوکننده رفتار و مشمولیت انتخاب‌های مهم را داشته باشد.
* تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با اشاره به تعاریف متعدد دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی یادآور شد: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم، بر باورهای مردم تأکید دارد.
وی با اشاره به اینکه همه‌چیز سبک زندگی نیست، به ذکر 14 عرصه برای سبک زندگی پرداخت و گفت: الگوی پوشش و آرایش و الگوی تغذیه از جمله این عرصه ها است که امروز در دنیا با طرح دیپلماسی تغذیه اهداف سیاسی را در قالب ارائه انواع خاصی از غذاها بیان می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ‌الاسلامی ادامه داد: الگوی مسکن گزینی و خانه آرایی، الگوی اندیشه‌ورزی و تحصیل، الگوی تعامل با قانون، الگوی کسب و کار و روزی حلال، الگوی معاشرت با اطرافیان، الگوی تفریح و اوقات فراغت، الگوی بهداشت و سلامت، الگوی خرید، الگوی فضای مجازی و الگوی تزئینات از دیگر عرصه‌های سبک زندگی اسلامی به شمار می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: الگوی مصرف فرهنگی و استفاده از کالاهای فرهنگی نیز دیگر عرصه سبک زندگی است که 9 نوع از محصولات را شامل می‌شود و در تغییر فرهنگ جامعه بسیار مؤثر است.
* تسرّی نوع حجاب بازیگر نقش اول سریال «در پناه تو» در جامعه
رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی کالای مکتوب، رسانه‌ای، مجازی، هنری، سرگرمی را از انواع کالاهای فرهنگی دانست و گفت: کالای مد و طراحی که از پوشاک تا وسایل منزل گسترده مورد غفلت واقع شده است، در کشورهای دیگر طراحان صنعتی که این عرصه را در دست دارند به شدت مورد توجه هستند.
وی به کالاهای میراث فرهنگی، ورزشی و مذهبی اشاره کرد و افزود: در یک کالای فرهنگی که تمام فرهنگ مصرفی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، طراحی، تولید، توزیع، تبلیغ و در نهایت مصرف مهم است که باید سواد این مصرف توسط مبلغان برای مردم تبیین شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با ارائه مصداقی از تأثیر ناخودآگاه رسانه بر فرهنگ جامعه گفت: 20 سال پیش چادر بانوان کش نداشت ولی بعد از پخش سریال «در پناه تو» که شخصیت اول زن آن یک خانم محجبه بود، این رفتار در جامعه تسری پیدا کرد، پس باید مردم را با انتخاب آگاهانه آشنا کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که چه چیزهایی نماد و نشان هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

تأثیرگذاری در مناسبات خانواده منوط به آشتی روحانیون با خانواده ها است
رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: رشته بندی های حوزه باید به شکلی که دین به حیات عمومی مردم بیاید، تغییر پیدا کند.

دنیای شبهه به خانواده ها کشیده شده است/معرفی چند اثر ویژه تبلیغ محرم الحرام
استاد حوزه علمیه قم گفت: سخنان و پیام های امام حسین(ع) بهترین عنوان اعتقادی، کلامی، اخلاقی و سیاسی در ایام تبلیغی است. 

مهم ترین مشکل خانواده ها نبود حاکمیت خداوند است
استاد حوزه علمیه قم نبود حاکمیت خداوند را مهم ترین مشکل خانواده ها عنوان کرد و گفت: تا وقتی که خدا در خانواده ها حاکم نشود، از آسیب ها در امان نخواهیم بود.

بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی درباره «تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی ایران»
بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی درباره «تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی ایران» در همایش حوزه علمیه و جمعیت در قم قرائت شد.

مسأله جمعیت مسئله ای ساختاری است، نه شعاری
مسؤول کمیته پایش سیاست های جمعیتی انقلاب فرهنگی ضمن ارائه آماری از کاهش رشد جمعیت ایران گفت: ایران در سال 2050 در زمره کشورهایی قرارمی گیرد که بیش از 30 درصد آن را جمعیت سالمند تشکیل می دهد.             

باید مقوله جمعیت را مثل مقوله مقاومت مهم بشماریم
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: مقوله جمعیت، نیازمند طراحی های نو، اقدامات و ابتکارات جدید و حرکت جدی تر است و انتظار حوزه از مسؤولان برداشتن گام های بلند تر و تصحیح خطاها و اشتباهات گذشته است.

اعزام 10 هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در محرم الحرام 96
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برنامه دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم اعزام قریب به ده هزار مبلغ است که مبلغان در کنار محتواهای تبلیغی خود، بخشی را به مسئله راهبردی جمعیت اختصاص دهند و مردم را نسبت به این مسأله توجیه کنند. 

لزوم شروع خیزش آگاه سازی خطرات کاهش جمعیت
حضرت آیت الله سبحانی گفت: باید خیزشی جمعی در ایران شروع شود و مسئله خطرات کاهش جمعیت را به صورت علمی مطرح کنند، نه حماسی و ضرر های این مسئله را از جنبه فردی و اجتماعی بیان کنند.

خاطره نویسی از شئون مهم رشد معنوی است
استاد حوزه و دانشگاه خاطره نویسی را از شئون مهم رشد معنوی دانست و گفت: اگر به مسأله خاطره نویسی پرداخته شود، می توان از برکات معنوی آن استفاده کرده و جامعه را به سمت معنویت هدایت کرد.

ایجاد جریان در تبلیغ، مهمترین ثمره جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق گفت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغان است که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما