شیخ الاسلامی
1395/12/15 يكشنبه رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد: تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم بر باورهای مردم تأکید دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شیخ‌الاسلامی در گردهمایی آموزشی و تبلیغی مبلغان ایام فاطمیه اصفهان اظهار داشت: امسال دفتر تبلیغات اسلامی موضوع سبک زندگی را برای این ایام انتخاب کرده است که بعضی به اشتباه آن را تنها آداب و مناسبت‌های اجتماعی زندگی می‌دانند در حالی که این مسأله گسترده‌تر است.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی افزود: منظور از این مفهوم منظومه‌ای از انتخاب‌ها و ترجیح‌های افراد است نه صرف یک رفتار، که باید سه مؤلفه فراگیری و استمرار، بازگوکننده رفتار و مشمولیت انتخاب‌های مهم را داشته باشد.
* تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با اشاره به تعاریف متعدد دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی یادآور شد: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم، بر باورهای مردم تأکید دارد.
وی با اشاره به اینکه همه‌چیز سبک زندگی نیست، به ذکر 14 عرصه برای سبک زندگی پرداخت و گفت: الگوی پوشش و آرایش و الگوی تغذیه از جمله این عرصه ها است که امروز در دنیا با طرح دیپلماسی تغذیه اهداف سیاسی را در قالب ارائه انواع خاصی از غذاها بیان می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ‌الاسلامی ادامه داد: الگوی مسکن گزینی و خانه آرایی، الگوی اندیشه‌ورزی و تحصیل، الگوی تعامل با قانون، الگوی کسب و کار و روزی حلال، الگوی معاشرت با اطرافیان، الگوی تفریح و اوقات فراغت، الگوی بهداشت و سلامت، الگوی خرید، الگوی فضای مجازی و الگوی تزئینات از دیگر عرصه‌های سبک زندگی اسلامی به شمار می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: الگوی مصرف فرهنگی و استفاده از کالاهای فرهنگی نیز دیگر عرصه سبک زندگی است که 9 نوع از محصولات را شامل می‌شود و در تغییر فرهنگ جامعه بسیار مؤثر است.
* تسرّی نوع حجاب بازیگر نقش اول سریال «در پناه تو» در جامعه
رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی کالای مکتوب، رسانه‌ای، مجازی، هنری، سرگرمی را از انواع کالاهای فرهنگی دانست و گفت: کالای مد و طراحی که از پوشاک تا وسایل منزل گسترده مورد غفلت واقع شده است، در کشورهای دیگر طراحان صنعتی که این عرصه را در دست دارند به شدت مورد توجه هستند.
وی به کالاهای میراث فرهنگی، ورزشی و مذهبی اشاره کرد و افزود: در یک کالای فرهنگی که تمام فرهنگ مصرفی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، طراحی، تولید، توزیع، تبلیغ و در نهایت مصرف مهم است که باید سواد این مصرف توسط مبلغان برای مردم تبیین شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با ارائه مصداقی از تأثیر ناخودآگاه رسانه بر فرهنگ جامعه گفت: 20 سال پیش چادر بانوان کش نداشت ولی بعد از پخش سریال «در پناه تو» که شخصیت اول زن آن یک خانم محجبه بود، این رفتار در جامعه تسری پیدا کرد، پس باید مردم را با انتخاب آگاهانه آشنا کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که چه چیزهایی نماد و نشان هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

پذیرش دانش پژوه سطوح 2 و 3 در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برای سطوح 2 و 3 از میان برادران طلبه ثبت نام می نماید.

رضایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید از عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی
مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: خدا را از این جهت شاکر هستیم که توفیق عنایت کرده و گذشت عمر ما در مجموعه ای به نام دفتر تبلیغات اسلامی بوده که امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید از آن راضی هستند.

اختتامیه جشنواره جنّات در سال آینده برگزار می گردد
ثبت نام جشنواره و دریافت آثار در چهار بخش اصلی تبلیغ مجازی و دیجیتال، تبلیغ رسانه ای، تبلیغ مکتوب و بخش آزاد برای فعالان فرهنگی غیر حوزوی در عرصه شبکه های اجتماعی و پیام رسان با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر و ارسال بیش از ۲۰۰۰ اثر در بهمن ماه پایان پذیرفت.

جهان امروز و آینده، جهان قدرت محتوا و خدمات است
اینترنت پاک، اینترنتی است که نظام عدالت گرا را پیاده سازی کرده و فساد را از نظام اداری پاک می کند؛ در محیط مجازی باید ابرقدرت بود چرا که قدرت های کوچک اثر گذاری محدودی دارند.

حوزه علمیه رهبر حرکت به سمت فضای مجازی پاک باشد
اقتصاد گیم در دنیا ۹۰ میلیارد دلار شده است؛ ما دائما نگران فیلم های هالیوودی هستیم که فضای ذهنی تصویری جوامع بشری را می سازند اما اقتصاد این فیلم ها هفت میلیارد دلار است.

دو رویکرد متفاوت مسئولان در قبال فضای مجازی
معاون قوه قضائیه گفت: ما باید پست الکترونیکی ملی، موتور جست وجوی ملی و شبکه اجتماعی ملی داشته باشیم و چرا اطلاعات ما باید به تلگرام برود.

پیام آیت الله مکارم شیرازی به سومین همایش ملی فضای مجازی پاک
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مهم ترین معضل اجتماعی و سیاسی و اخلاقی و دینی و هر چه بخواهید، همین فضای مجازی است، و باید به این مسئله اهمیت بدهیم

دومین ویژه نامه سومین همایش ملی فضای مجازی پاک منتشر شد
دومین ویژه نامه سومین همایش ملی فضای مجازی پاک به صاحب امتیازی روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی و سردبیری محمدرضا قربان زاده منتشر شد.

اولین نمایشگاه ملی فضای مجازی پاک افتتاح شد
اولین نمایشگاه ملی فضای مجازی پاک از 17 تا 19 اسفندماه سال جاری از ساعت 9 تا 20 در مرکز همایش های غدیر به روی علاقه مندان باز است. 

عکاسی، آسمانی‌ترین عطیه در خدمت انسان معاصر 
هنر عکاسی آسمانی‌ترین عطیه ای است که امروزه هنرمندان آن را به نگاه جستجو‌گر بشری تقدیم داشته‌اند و در خدمت بشر امروزی قرار گرفته است. 

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما