شیخ الاسلامی
1395/12/15 يكشنبه رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد: تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم بر باورهای مردم تأکید دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شیخ‌الاسلامی در گردهمایی آموزشی و تبلیغی مبلغان ایام فاطمیه اصفهان اظهار داشت: امسال دفتر تبلیغات اسلامی موضوع سبک زندگی را برای این ایام انتخاب کرده است که بعضی به اشتباه آن را تنها آداب و مناسبت‌های اجتماعی زندگی می‌دانند در حالی که این مسأله گسترده‌تر است.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی افزود: منظور از این مفهوم منظومه‌ای از انتخاب‌ها و ترجیح‌های افراد است نه صرف یک رفتار، که باید سه مؤلفه فراگیری و استمرار، بازگوکننده رفتار و مشمولیت انتخاب‌های مهم را داشته باشد.
* تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با اشاره به تعاریف متعدد دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی یادآور شد: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم، بر باورهای مردم تأکید دارد.
وی با اشاره به اینکه همه‌چیز سبک زندگی نیست، به ذکر 14 عرصه برای سبک زندگی پرداخت و گفت: الگوی پوشش و آرایش و الگوی تغذیه از جمله این عرصه ها است که امروز در دنیا با طرح دیپلماسی تغذیه اهداف سیاسی را در قالب ارائه انواع خاصی از غذاها بیان می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ‌الاسلامی ادامه داد: الگوی مسکن گزینی و خانه آرایی، الگوی اندیشه‌ورزی و تحصیل، الگوی تعامل با قانون، الگوی کسب و کار و روزی حلال، الگوی معاشرت با اطرافیان، الگوی تفریح و اوقات فراغت، الگوی بهداشت و سلامت، الگوی خرید، الگوی فضای مجازی و الگوی تزئینات از دیگر عرصه‌های سبک زندگی اسلامی به شمار می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: الگوی مصرف فرهنگی و استفاده از کالاهای فرهنگی نیز دیگر عرصه سبک زندگی است که 9 نوع از محصولات را شامل می‌شود و در تغییر فرهنگ جامعه بسیار مؤثر است.
* تسرّی نوع حجاب بازیگر نقش اول سریال «در پناه تو» در جامعه
رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی کالای مکتوب، رسانه‌ای، مجازی، هنری، سرگرمی را از انواع کالاهای فرهنگی دانست و گفت: کالای مد و طراحی که از پوشاک تا وسایل منزل گسترده مورد غفلت واقع شده است، در کشورهای دیگر طراحان صنعتی که این عرصه را در دست دارند به شدت مورد توجه هستند.
وی به کالاهای میراث فرهنگی، ورزشی و مذهبی اشاره کرد و افزود: در یک کالای فرهنگی که تمام فرهنگ مصرفی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، طراحی، تولید، توزیع، تبلیغ و در نهایت مصرف مهم است که باید سواد این مصرف توسط مبلغان برای مردم تبیین شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با ارائه مصداقی از تأثیر ناخودآگاه رسانه بر فرهنگ جامعه گفت: 20 سال پیش چادر بانوان کش نداشت ولی بعد از پخش سریال «در پناه تو» که شخصیت اول زن آن یک خانم محجبه بود، این رفتار در جامعه تسری پیدا کرد، پس باید مردم را با انتخاب آگاهانه آشنا کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که چه چیزهایی نماد و نشان هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

پیشنهاد واگذاری اعطای نشان شامد به سایت های مذهبی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی
مدیر گروه فرهنگ سازی مرکز فناوری و اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: پیشنهاد می شود که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ساماندهی محتوای دینی را در فضای مجازی انجام دهد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی پژوهان همزمان با نمایشگاه رسانه های دیجیتال
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی با عنوان فضای مجازی سالم، مفید و ایمن را برگزار می کند.

به روزتر بودن دفتر تبلیغات اسلامی از میان مجموعه های حوزوی در عرصه رسانه های دیجیتال
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به مجموعه هایی که در حوزه فعال هستند، دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه به روز تر است.

کارگاه «مدیریت اطلاعات مبتنی بر اصطلاحنامه» برگزار شد
کارگاه «مدیریت اطلاعات مبتنی بر اصطلاحنامه» به همت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار شد

ضرورت هم افزایی دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بسیاری از محصولات دفتر ارزشمند وقابل تقدیر است اما هم افزایی دفتر و سازمان در این عرصه بسیاری ضروری است.

دفتر تبلیغات اسلامی منشأ خدمات مؤثری است
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت های خیلی خوبی داشته و توانسته منشأ خدمات مؤثری در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و نشر معارف اسلامی باشد.

باید دامنه فعالیت های فناوری و دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی گسترده تر شود
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نرم افزارهایی و وبگاه هایی که ایجاد شده و قابل تقدیر است و باید دامنه آنها گسترده تر شود.

امضای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
تفاهم نامه میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به امضا رسید. 

امضای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
تفاهم نامه میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به امضا رسید. 

حضور مسؤولان کشوری و حوزوی در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال
مسؤولان کشوری و حوزوی از  غرفه دفتر تبلیغات اسلامی در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال بازدید کردند.

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما