شیخ الاسلامی
1395/12/15 يكشنبه رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد: تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم بر باورهای مردم تأکید دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شیخ‌الاسلامی در گردهمایی آموزشی و تبلیغی مبلغان ایام فاطمیه اصفهان اظهار داشت: امسال دفتر تبلیغات اسلامی موضوع سبک زندگی را برای این ایام انتخاب کرده است که بعضی به اشتباه آن را تنها آداب و مناسبت‌های اجتماعی زندگی می‌دانند در حالی که این مسأله گسترده‌تر است.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی افزود: منظور از این مفهوم منظومه‌ای از انتخاب‌ها و ترجیح‌های افراد است نه صرف یک رفتار، که باید سه مؤلفه فراگیری و استمرار، بازگوکننده رفتار و مشمولیت انتخاب‌های مهم را داشته باشد.
* تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با اشاره به تعاریف متعدد دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی یادآور شد: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم، بر باورهای مردم تأکید دارد.
وی با اشاره به اینکه همه‌چیز سبک زندگی نیست، به ذکر 14 عرصه برای سبک زندگی پرداخت و گفت: الگوی پوشش و آرایش و الگوی تغذیه از جمله این عرصه ها است که امروز در دنیا با طرح دیپلماسی تغذیه اهداف سیاسی را در قالب ارائه انواع خاصی از غذاها بیان می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ‌الاسلامی ادامه داد: الگوی مسکن گزینی و خانه آرایی، الگوی اندیشه‌ورزی و تحصیل، الگوی تعامل با قانون، الگوی کسب و کار و روزی حلال، الگوی معاشرت با اطرافیان، الگوی تفریح و اوقات فراغت، الگوی بهداشت و سلامت، الگوی خرید، الگوی فضای مجازی و الگوی تزئینات از دیگر عرصه‌های سبک زندگی اسلامی به شمار می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: الگوی مصرف فرهنگی و استفاده از کالاهای فرهنگی نیز دیگر عرصه سبک زندگی است که 9 نوع از محصولات را شامل می‌شود و در تغییر فرهنگ جامعه بسیار مؤثر است.
* تسرّی نوع حجاب بازیگر نقش اول سریال «در پناه تو» در جامعه
رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی کالای مکتوب، رسانه‌ای، مجازی، هنری، سرگرمی را از انواع کالاهای فرهنگی دانست و گفت: کالای مد و طراحی که از پوشاک تا وسایل منزل گسترده مورد غفلت واقع شده است، در کشورهای دیگر طراحان صنعتی که این عرصه را در دست دارند به شدت مورد توجه هستند.
وی به کالاهای میراث فرهنگی، ورزشی و مذهبی اشاره کرد و افزود: در یک کالای فرهنگی که تمام فرهنگ مصرفی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، طراحی، تولید، توزیع، تبلیغ و در نهایت مصرف مهم است که باید سواد این مصرف توسط مبلغان برای مردم تبیین شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با ارائه مصداقی از تأثیر ناخودآگاه رسانه بر فرهنگ جامعه گفت: 20 سال پیش چادر بانوان کش نداشت ولی بعد از پخش سریال «در پناه تو» که شخصیت اول زن آن یک خانم محجبه بود، این رفتار در جامعه تسری پیدا کرد، پس باید مردم را با انتخاب آگاهانه آشنا کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که چه چیزهایی نماد و نشان هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

آغاز ثبت نام رشته های تخصصی سطح سه حوزه ویژه برادران
ثبت نام رشته های تخصصی سطح سه مرکز تخصصی آخوند خراسانی آغاز شد. 

آمادگی اعزام 10 هزار نفر مبلغ ویژه ایام رمضان
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در صورت درخواست، آمادگی اعزام 10 هزار مبلغ از دفتر تبلیغات قم در ایام ماه رمضان وجود دارد تا به امر تبلیغ بپردازند.

دومین روز از کارگاه «تولید محتوا در فضای » برگزار شد 
دومین روز از کارگاه «تولید محتوا در فضای مجازی» با حضور مبلغان خواهر و برادر در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

آزمون مصاحبه مبلغان در آستانه اعزام ماه مبارک رمضان 
آزمون مصاحبه حضوری مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان امسال با فراخوان طلاب داوطلب خدمت تبلیغ دینی از اول اردیبهشت ماه به مدت یک ماه با حضور کارشناسان و ممتحنین تخصصی هر رشته در اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید.

عمده عامل انحراف در موضوع مهدویت بحث احساس گرایی است 
کارشناس مهدویت گفت: جریانات عمل گرا سعی دارند تا انحراف را در عملکرد منتظران ایجاد کنند و عمدتا شامل جریانات ملاقات گرا و خواب گرا هستند.

کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی
رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران گفت: اگر به طور انضمامی به سبک زندگی نگاه شود، مسئله محور می شود. الگوی مطلوب برای آن اخلاق می باشد. سبک زندگی ما در نحوه تصمیم گیری ما در حوزه های مختلف متفاوت است. 

اعزام بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مبلغ به سراسر کشور در ماه رمضان
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از تبلیغ بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مبلغ حوزوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان در سطح کشور خبرداد. 

ذات حوزه با تبلیغ و پیام رسانی گره خورده است
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تبلیغ را اصل مقوم حوزه دانست و گفت: اگر کسی در حوزه از این حس خالی شد، حوزوی نیست؛ زیرا ذات حوزه با تبلیغ و پیام رسانی گره خورده است

زیربنای نظام، وحدت کلمه می باشد و دشمن آن را نشانه گرفته است
آیت الله سبحانی گفت: طلاب و مبلغان باید پدر امت باشند و نباید کاری کنیم که مجالس و مردم دو جناحی شده و از ما گریزان باشند، بلکه باید به شکلی رفتار کنیم که از هر دو جناح نزد طلاب بیایند و به آنها رجوع کنند.

گونه شناسی سیمای منجی در سینمای هالیوود
با اکران و نقد فیلم مردان ایکس(آخر الزمان) که به همت انجمن سواد رسانه ای مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به موضوع سینما، منجی و آخرالزمان پرداخته شد.

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما